اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  تاریخ

خواندنی‌های تاریخ| شهید رجایی گفت: این دروغ است!

آن مراقبت که «محمدعلی رجایی» از خودش داشت فقط «ساده‌زیستی» نبود و «صداقت» هم بود و فقط متعلق به دوره ریاست‌جمهوری‌‌اش نبود و پیش از آن هم بود. عکس مشهوری هم دارد برای تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری که ماجرای جالبی دارد.

خواندنی‌های تاریخ| شهید رجایی گفت: این دروغ است!

گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: مردی که ۸ شهریور سال ۱۳۶۰ رفت فقط ۲۸ روز رئیس‌جمهور بود و در دل همه جا باز کرد و در دل مردم افسانه شد و در دل نسل‌ها اسطوره شد. رمز کارش چی بود؟ «صداقت» در حد خلوص. و این فقط یک‌نمونه‌اش که همراهانش برای مردم و برای تاریخ تعریف کردند و همین یک روایت، کافی است و مجمل است از حدیث مفصل: «زیر عکس معروفی که یک پیرمرد چانه ایشان را گرفته است ما از قول آن پیرمرد نوشته بودیم: من از تو حمایت می‌کنم، ولی از تو می‌خواهم که بروی و اسلام را پیاده کنی.

این تنها پوستر تبلیغاتی ریاست‌جمهوری او بود. دیدیم اگر این متن را از زبان آن پیرمرد بیاوریم خیلی گیرایی دارد ولی ایشان با متن مخالفت کرد و گفت: این دروغ است! چون این پیرمرد در این دیدار چیز دیگری به من گفت و مطلبش این نبود.

هرچه ما با اصرار زیاد به او گفتیم این، یک کار تبلیغی است، ایشان نپذیرفت و گفت: نه، چاپ این عکس، به‌تنهایی و بدون متن کافی است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول