اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان با حضور معاون وزیرصمت آغاز شد

در ششمین روز هفته دولت، عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان آغاز شد.

عملیات اجرایی  پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان  با حضور معاون وزیرصمت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، همزمان با ششمین روز از هفته دولت، ظهر امروز، عملیات اجرایی احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت با پیش‌بینی اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران آغاز شد.
 


این پست برق که در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع احداث می‌شود، شامل یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت‌آمپر و یک بی ترانس است.

پست ۴۰۰ کیلوولت در مجاورت روستای خونیک علیا و با هدف تامین برق و نیرو رسانی به معادن نهبندان، شاهکوه، قلعه‌زری و صنایع وابسته و جوار معدنی استان احداث می‌شود.

رفع اُفت ولتاژ پست‌های منطقه، تغذیه شبکه فوق توزیع و پست‌های محدوده شهرستان‌های مرزی سربیشه تا نهبندان، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش خطر بهره‌برداری از شبکه خراسان جنوبی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

۲۵ مرداد امسال تفاهم‌نامه چهارجانبه احداث خط و پست ۴۰۰ کیلوولت به منظور تامین برق صنایع و معادن مستقر در شهرستان نهبندان بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، استانداری خراسان جنوبی، شرکت توانیر و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امضا شد.

گفتنی است؛ این طرح در راستای توسعه زیرساخت‌های منطقه و ایجاد بستر استقرار صنایع معدنی همجوار معادن و ذخایر اکتشاف شده که بسیار امیدبخش است، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/4905/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول