اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

بسیج موتور پیشران تحقق حکمرانی اسلامی است

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) گفت: بسیج موتور پیشران تحقق حکمرانی اسلامی است و به عقیده من فلسفه وجودی بسیج همین است.

بسیج موتور پیشران تحقق حکمرانی اسلامی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در همایش ملی بسیج ادارات و کارمندان که صبح امروز دوشنبه 7 شهریور در سالن همایش‌های غدیر وزارت کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایجاد و تحقق جامعه اسلامی، تمدن نوین اسلامی و بسترسازی برای ظهور را به عنوان چشم انداز مطرح کردند و این بیانیه تیر خلاص به تفکر غربی و صهیونیستی بود.

وی افزود: طبیعتا فرماندهان بسیج باید خودشان را مفسر این موضوعات بداند؛ سپاه نیز به عنوان پاسدار و مدافع انقلاب اسلامی باید بیشترین و جامع ترین فهم را نسبت به این بیانیه داشته باشد زیرا این بیانیه منشور مانایی انقلاب اسلامی است و سپاه پاسداران باید قشری باشد که این بیانیه را تبیین و تشریح می‌کند و گفتمان‌سازی آن را انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه عموما الگوهایی که ما داریم غربی است و بعضا بخشی از آن را با آموزه‌های دینی‌مان تلفیق کرده‌ایم، اظهار کرد: مدل مدیریتی در حکمرانی اسلامی، این نیست که ما بعضاً به آن می‌پردازیم و مدل مطلوب، مدل «امامت» است که همراه مردم و آحاد کارکنان‌اش است. تا وقتی این مدل را در کشور اجرا نکنیم، بعید است که به نتیجه مطلوب برسیم و اجرای این مدل، می‌تواند نظام را به اهداف اصلی خود و اهداف گام دوم انقلاب اسلامی برساند.

وی ادامه داد: بسیج موتور پیشران تحقق الگوی حکمرانی اسلامی است و به عقیده من فلسفه وجودی بسیج همین است. رهبر معظم انقلاب فرمودند که تحول اولا ضروری است، ثانیا در دسترس است و ثالثا یک روحیه انقلابی می‌خواهد. ما باید باور قلبی داشته باشیم که می‌توانیم به مولفه‌ها و شاخصه‌های دولت اسلامی برسیم.

سردار حسن زاده گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما وارد دومین مرحله از خودسازی، تمدن‌سازی و جامعه‌پردازی شده ایم و من معتقدم اولین مرحله خودسازی است زیرا اگر ما می‌خواهیم به دولت اسلامی برسیم، باید از خودمان شروع کنیم.

وی با اشاره به اهمیت وجود اخلاص در انسان گفت: اگر می‌خواهیم دولت اسلامی و انقلابی به معنای اخص‌ آن تحقق پیدا کند، باید افراد مخلص در این زمینه گام بردارند. وقتی ما کارهای حاج قاسم سلیمانی را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که ماندگار است و دلیل آن اخلاص حاج قاسم است. در مورد امام راحل نیز همین مسئله صدق می‌کند و اگر بخواهیم عیار اخلاص امام را محک بزنیم، می‌توانیم ماندگاری انقلاب اسلامی را ببینیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها و ادارات بیان کرد: متاسفانه وقتی حرف از امر به معروف و نهی از منکر می‌شود، خیلی‌ها ذهن‌شان فقط به سمت مسئله پوشش می‌رود که البته این موضوع هم یکی از مولفه های امر به معروف است ولی حضرت آقا هم فرمودند که دایره امر به معروف و نهی از منکر را محدود نکنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول