اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

این بلا را کرونا بر سر کودکان آورد!

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با اشاره به چالش‌های کرونا برای کودکان و نوجوانان، گفت: یکی از مشکلات و عوارضی که در بحران کرونا داشتیم بحث همه گیری فضای مجازی در کودکان و نوجوانان بوده است.

این بلا را کرونا بر سر کودکان آورد!

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مهدی تهرانی دوست، فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان بیان داشت:‌درباره کرونا با چالش‌های زیادی روبرو بوده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ یکی از چالشها را در فاز حاد بیماری داشتیم که توام با ترس و نگرانی و احیانا رفتارهای وسواسی در مقابل این بیماری بود که خوشبختانه این فاز حاد گذرانده شده و ترس و نگرانی کاهش یافته است.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان اضافه کرد: در عین حال فاز مزمن این اختلال و همه گیری عوارضی به دنبال داشته؛ از جمله اینکه بچه‌ها به مدت تقریبا 2 سال از تحصیل حضوری محروم بودند؛اگرچه تحصیل به صورت مجازی بوده اما مزایای تحصیل حضوری را نداشته و ارتباطات با دوستان کاهش پیدا کرده است.

تهرانی دوست با بیان اینکه بچه‌ها در منزل درگیری و چالش‌های زیادی در درس خواندن و تکالیف داشتند،گفت: در این دوران تحریک پذیری بیشتر بوده و کارهای سرگرمی و بازی کمتر شده است.

وی متذکر شد: همین مسئله بدرفتاری بچه‌ها را در خانه بیشتر کرده؛ به خصوص کودکانی که مشکلاتی از قبیل بیش فعالی داشتند.

این روانپزشک کودکان و نوجوانان ابراز کرد: این مسئله در یادگیری آنها تاثیر گذار بوده است؛ضمن اینکه امروزه که تقریبا به دوران افول کرونا وارد شدیم با عوارض بعدی که ممکن است کرونا در کودکان و نوجوانان ایجاد کند مواجه هستیم.

تهرانی دوست ادامه داد:‌طبیعتا اشتغال زیاد کودکان و نوجوانان به فضای مجازی خواهد بود که باید والدین آن را مدیریت کنند؛ به طوری که یکی از مشکلات و عوارضی که در بحران کرونا داشتیم بحث همه گیری فضای مجازی در کودکان و نوجوانان بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول