اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

نصراللهی: تشکیل «شورای رسانه‌ای کنشگری فعال» برای کشور ضروری است

رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکیل «شورای رسانه ای کنشگری فعال» برای کشور ضروری است.

نصراللهی: تشکیل «شورای رسانه‌ای کنشگری  فعال» برای کشور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس، رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مشهد گفت: تشکیل "شورای رسانه ای کنشگری فعال" برای کشور ضروری است.

دکتر اکبر نصراللهی با اشاره به پیچیده‌تر شدن تاکتیک‌های جنگ شناختی و افزایش تلاش‌های رسانه‌های دشمنان افزود: کشور با "سونامی تهاجم رسانه‌ای" دشمنان در بخش‌های مختلف مواجهه و به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در "محاصره تبلیغاتی"  است و دیگر نمی‌توان  با اقدامات رسانه‌ای واکنشی حتی اگر به‌موقع، سریع و درست صورت گیرد، در کارزار رسانه‌ای از افکار عمومی دفاع  کرد.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه‌های حرفه‌ای گفت: افکار عمومی ایران بی‌دفاع و از رسانه‌های غیرمسئول و مهاجم، خون، خشونت و بی‌اخلاقی می‌چکد بنابراین اقدامات پدافندی، پراکنده و محدود استادان دانشگاه و رسانه‌ها برای جهاد تبیین، مقابله با جنگ شناختی و خروج از محاصره تبلیغاتی کافی نیست.

رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نقش استادان دانشگاه در تغییر و تحولات در همه حوزه‌ها و تربیت قوه عاقله کشور تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه و استادان دانشگاه درگیر کارهای عادی و اداری  خود است و دغدغه یا فرصت کافی در جهاد تبیین  ندارند، شناخت و اطلاعات‌شان در مورد آرایش جدید رسانه‌های  و سواد رسانه‌ای هم ناکافی است، بنابراین در جنگ گسترده، مستمر و چندلایه شناختی، به نیازهای دانشجویان کم‌توجه در قبال تعرض و توسعه رسانه‌ای رقیب و دشمن در بحران‌ها، نه تنها  بازدارنده نیستند بلکه در بسیاری مواقع اثرپذیر هستند.

نصراللهی با تشریح  تعریف، ابعاد و ضرورت سواد رسانه‌ای برای دانشگاهیان  افزود: کنشگری فعال و جهاد تبیین بدون داشتن سواد رسانه ای  امکان نیست، استادان دانشگاه در صورت شناخت کافی از ابزارها، بازیگران، نوع و میدان بازی، اصول، رویکردها، راهبردها، تاکتیک های کنشگران رسانه ای، درک محتوا و انگیزه اعلامی و اعمالی تولید و توزیع‌کنندگان پیام‌ها، آگاهی از ویژگی‌های مخاطبان؛ مصرف رسانه‌ای و دسترسی‌های آنان و توانایی استفاده حداکثری، صحیح و بموقع  از ظرفیت‌های رسانه‌ها می‌توانند اثرگذار و در عرصه‌های جهانی نقش آفرین باشند.

رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه همچنین با تبیین تغییر در آرایش رسانه‌ای و خروج کنشگری از انحصار کنشگران رسمی، راهبرد اعلامی مقام معظم رهبری در مورد بازسازی انقلابی در حوزه فرهنگ و رسانه را هوشمندانه دانست و افزود: مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بازسازی انقلابی در حوزه فرهنگ و رسانه، جهاد تبیین و مقابله با جریان تحریف نباید در حد حرف و اعلام آمادگی، آن هم در مقطع خاص باقی بماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول