اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

رضایت نامزد شکست خورده/ باقرزاده: انتخابات خوب و سالمی برگزار شد

سرپرست فدراسیون شمشیربازی گفت: تنها دوره‌ای از انتخابات بود که رقابت خوب و سالمی برگزار شد.

رضایت نامزد شکست خورده/ باقرزاده: انتخابات خوب و سالمی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فضل الله باقرزاده بعد از برگزاری جلسه مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تنها دوره‌ای است که رقابت خوب و سالمی برگزار شد. کمتر چنین انتخاباتی حتی در مجامع بین المللی شاهد بودیم. من خودم رئیس فدراسیون بودم و در برخی انتخابات از قبل نتیجه مشخص بود، اما اینجا مشخص نبود. خسروی وفا رای آورد و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی در مورد اینکه بعد از اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شده بود زمزمه شد 5 نفر آرای شما به سمت خسروی وفا تمایل پیدا کردند، اظهار داشت: اصلا اینگونه نیست، مجمع آزادانه‌ای بود. هرکسی دوست داشت رای داد. دو رئیس فدراسیون هم به این قضیه اضافه شدند. اسکندری و سلیمانی، 7 رای بود نه 5 رای، انتخابات خوبی بود و رقابت بسیار نزدیک. در خیلی از انتخابات کمیته ملی المپیک حضور داشتم و نتایج اکثر آنها مشخص بود اما امروز دو نامزد 27 به 27 بودند و تا ثانیه آخر هیچکس نمی‌دانست چه کسی رئیس می شود و به قول شما کامبک زدند.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی در مورد وضعیت فدراسیون شمشیربازی گفت: وزارت ورزش روی اساسنامه کار می‌کند. ما تابع آنها هستیم و هر تصمیمی بگیرد تابع هستم. سرپرست فدراسیون هستم و کارم را ادامه می دهم، هر تصمیمی که وزارت بگیرد تابع هستیم. هیات‌های ورزشی در آئین نامه‌ها و اساسنامه‌هایشان مشکل دارند یک طرح و سیستم جدید در رابطه با اساسنامه ها باید ایجاد شود. حتی دیروز در گردهمایی مشترکی بین  فدراسیون های ورزشی و مدیران و معاونان مدیرکل دو بحث اصلی شان در مورد آئین‌نامه ها  هیات‌های ورزشی و اساسنامه‌های فدراسیون بود.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی در مورد اینکه تا چه حد از عملکردش در این فدراسیون رضایت دارد گفت: من از شما سوال می‌پرسم به تاریخ شمشیربازی مراجعه کنید، بعد از انقلاب تمامی زیرساخت‌های شمشیربازی نابود شد و 10-15 سال اصلا فدراسیون شمشیربازی نداشتیم و تعطیل شد. در سال 1383 وقتی سرپرستی فدراسیون را گرفتم یک اتاق نداشتم داخلش بروم و 6 هیات کیف به دست داشتم. اصلا نامی از شمشیربازی وجود نداشت اما الان در قونیه شمشیربازی ما قهرمان می‌شود وزیر ورزش ترکیه ورزشگاه را ترک می‌کند زیرا می‌خواستند قهرمان شوند. این نگاهی است که دنیا به شمشیربازی ایران دارد، این نتایج زحماتی است که برای فدراسیون شمشیر بازی کار کردند.

وی افزود: تا مدال المپیک پیش رفتیم. قهرمان  جام جهانی سنگال شدیم حتی مدال جهانی گرفتیم. بزرگترین افتخارم این است که برای المپیک 2020 وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک گفتند ما از شما مدال طلا  می‌خواهیم. ما کشتی و وزنه برداری و کاراته  نیستیم، شمشیربازی هستیم.

باقرزاده تصریح کرد: 28 هیات استانی داریم و در هفته ای که پیش رو است مسابقات اصفهان با جایزه نقدی 3 هزار دلاری با یک اسپانسر خوب برگزار می‌شود. شمشیربازی الان در آسیا و جهان ایران را می‌شناسند و این تنها افتخارم بوده و بقیه مسایل را کاری ندارم من لذت می‌برم من کشتی و والیبال و فوتبال نبودم. شمشیربازی 12 سال زیر ساخت هایش نابود شده بود. هنوز نمی‌توانیم به سالن آزادی خودمان را بگیریم زیرا دبیر رفت آنجا را شیک و خوب درست کرد.

وی افزود: نکته ای به شما بگویم سوئیس قهرمان اپه دنیاست ولی سابر ندارد. سوئیس قهرمان المپیک در اپه است. اکثر کشورها در یک رشته موفق می شوند. اپه ما بعد از 40 سال یک دختر مدال برنز گرفت و دختران ما نایب قهرمان شدند. در اپه ما هم قرقیزستان از تیم‌های قدرتمند ترکیه و آذربایجان قدرتمند هستند. بازیکنان ما در نیمه نهایی برای رسیدن به فینال  پتروف قرقیزستان را شکست دادند. بازیکن 18 ساله ما این بازیکن را شکست داد. در برخی رشته‌ها نیاز به زمان داریم. در برخی رشته ها استعداد پیدا می‌شود و در برخی رشته‌ها پیدا نمی‌شود. در رشته‌هایی که استعداد داریم باید سرمایه گذاری کنیم. ما در مسابقات قهرمانی جهان در مصر به ترکیه باختیم اما در کشور خودش این تیم را شکست دادیم.

باقرزاده در مورد اینکه دو نفر وارد مجمع شدند گفت: من یکی از اعضای مجمع نه مسئول، دو نفر آمدند ما از نماینده سوال کردیم آیا این دو نفر وارد سالن شدند قبول هست یا نه،گفتند  در صورتی که اگر نصف بعلاوه یک رشته‌های المپیکی حاکم باشد، منعی ندارد. کسی اعتراض نکرد. ببینید 28 نفر در مجمع برای چه حضور دارند؟  24 نفر غیر المپیکی بودند، ملایی وارد شدند و 28 بر 25 بعد شد 28 بر 27 اما نصف بعلاوه یک حاکم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول