اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هدف مخفی بایدن در کمک به اوکراین؛ سود مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا

یک وبگاه آمریکایی به بررسی کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین پرداخت و نوشت، هدف رئیس جمهور آمریکا کمک به صنایع نظامی در بحبوحه تورم و مشکلات داخلی ایالات متحده است نه کمک به اوکراین.

هدف مخفی  بایدن  در کمک به اوکراین؛ سود مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وبگاه آمریکایی در مطلبی به بررسی علل کمک‌های تسلیحاتی دولت آمریکا به اوکراین برای نبرد با روسیه پرداخت و نوشت، هدف رئیس جمهور آمریکا کمک به مجتمع نظامی و صنعتی آمریکا در بحبوحه تورم و مشکلات داخلی ایالات متحده است.

وبگاه «امریکن کانسروتیو» نوشت، در حالی که اوکراینی‌ها سی و یکمین سالروز استقلال خود را جشن می‌گیرند، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا حدود سه میلیارد دلار کمک نظامی دیگر برای جنگ این کشور با روسیه اعلام کرده است.

این وبگاه با اشاره به جزئیاتی از کمک تسلیحاتی جدید دولت آمریکا به ارتش اکراین و بی تفاوتی دولت بایدن به مشکلات داخلی از جمله تورم، موضوع سقط جنین «رو علیه وید»، انتخابات آتی میاه دوره‌ای  و حمله به عمارت ترامپ نوشت، دستگاه سیاست خارجی آمریکا متعهد به اقدام هرکاری علیه روسیه به دلیل حمله به همسایه غربی خود است .   

این وبگاه در ادامه با تاکید بر سودجویی آمریکا از جنگ روسیه با اوکراین، نوشت سخنان جو بایدن در زمینه کمک نظامی به اوکراین برای مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا مبنی بر اینکه که ایالات متحده می‌تواند با داشتن بمب و گلوله کافی، جهان را از شر همه بی  عدالتی خلاص کند جالب بود. مجتمع نظامی-صنعتی مفهومی است که برای اشاره به روابط سیاستی و مالی بین قانونگذاران، نیروهای مسلح  و پایگاه نظامی صنعتی به کار می‌رود.

سال گذشته، زمانی که جنگ آمریکا در افغانستان به پایان رسید، پیمانکاران دفاعی ناراحت شدند زیرا آنها تنها نیمی از هزینه‌های ۱۴ تریلیون دلاری پنتاگون را برای سرمایه گذاری دو دهه‌ای ارتش ایالات متحده در افغانستان جمع آوری کردند. اما درست پس از پایان یک درگیری طولانی، گزینه دیگری به کمک مجتمع تسلیحاتی آمریکا آمد. اگرچه با توجه به روسیه اتمی  منافع ملی کمی برای ایالات متحده در اوکراین وجود دارد، اما بایدن قول داده که ایالات متحده برای مدت طولانی در کنار اوکراین خواهد بود.

در بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید که چهارشنبه (۲۴ اوت) منتشر شد، به نقل از بایدن آمده است: ایالات متحده متعهد به حمایت از مردم اوکراین در ادامه مبارزه برای دفاع از حاکمیت خود است. به عنوان بخشی از این تعهد، مفتخرم که بزرگ‌ترین بخش کمک امنیتی خود تا به امروز را اعلام کنم؛ حدود ۲.۹۸ میلیارد دلار سلاح و تجهیزاتی که از طریق ابتکار کمک امنیتی اوکراین ارائه خواهد شد.

به گفته بایدن، کمک‌های جدید به کی‌یف این امکان را می‌دهد که سامانه‌های دفاع هوایی، توپخانه و مهمات، سامانه‌های هوایی ضد پهپاد و رادار جدید دریافت کند.

این وبگاه نوشت، چهارشنبه گذشته بزرگترین بسته کمک نظامی ارسالی به اوکراین توسط دولت بایدن از زمان آغاز جنگ تایید شد. در مجموع، ایالات متحده ۱۳.۷ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده است. این کمک دو برابر بیشتر از بودجه عملیاتی ۶.۶ میلیارد دلاری کنگره است. این بودجه تقریباً یک و نیم برابر بیشتر از بودجه بنیاد ملی علوم و قوه قضائیه فدرال است که به ترتیب بودجه‌های ۹.۲ و ۹.۷ میلیارد دلاری دارند. در حالیکه  پیشروی روسیه در دونتسک کند شده ، مقدار کمک‌های نظامی به اوکراین قرار است بسیار بیشتر شود و بایدن دسترسی بیشتر مجتمع نظامی-صنعتی به جریان‌های درآمدزای میان مدت و بلندمدت را فراهم می‌کند.

این در حالی است که اکثر اعضای کنگره، اعم از جمهوریخواه یا دموکرات نیز حاضر نیستند علیه این تجارت جدید صحبت کنند، اما در این بین «دن بیشاپ» نماینده جمهوریخواه از ایالت کارولینای شمالی گفت: «ما نباید یک دلار دیگر به اوکراین بفرستیم، چه برسد به سه میلیارد دلار. ما در حال حاضر بسیار بیشتر از آنچه که متحدان اروپایی مایل بوده‌اند خرج کرده‌ایم و حتی نمی‌توانیم بخشی از این تلاش را برای تامین امنیت مرز خود انجام دهیم.»

بیشاپ افزود: «این تداوم تامین مالی دقیقاً نمونه‌ای از آخرین سیاست‌های آمریکا و آماده شدن ژنرال‌های فربه این کشور برای بلعیدن بودجه دفاعی سال مالی ۲۰۲۳ خواهند بود.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول