اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی

کنایه های دبیر پس از انتخابات کمیته ملی المپیک: انتخاب رئیس باید تحلیل شود/ نزدیک المپیک می گویند کشتی مدال بگیرد؛ مگر خمره رنگرزی است؟

رئیس فدراسیون کشتی گفت: انتخاب رئیس کمیته ملی المپیک باید تحلیل شود و اینطور که فکر می کنند، در عمل نیست.

کنایه های دبیر پس از انتخابات کمیته ملی المپیک: انتخاب رئیس باید تحلیل شود/ نزدیک المپیک می گویند کشتی مدال بگیرد؛ مگر خمره رنگرزی است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا دبیر پس از انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: دو پیام وجود داشت. یکی در انتخاب رئیس بود که باید تحلیل شود. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها می فهمند کجا هستند. از من نخواهید که در این مورد حرف بزنم اما این تحلیل دارد و باید گفته شود که بدانند اینطور که فکر می کنند، در عمل نیست.

وی افزود: نکته دوم؛ قبل از اینکه برای هیات اجرایی رای بیاورم به تک تکشان هم گفتم. 4سال دیگر بیایید بینید همینجا است. همینطور که یک نفر از این 12-11 نفر هیات اجرایی رای نیاورد، شما هم برای خودتان کار کنید 4سال دیگر رای نمی آورید. 4سال گله کردم. عدالت، برابری نیست. این اسلام نیست. کمونیستی است. اسلام نه سرمایه داری است نه کمونیستی. اسلام می گوید هرکسی هرچقدر زحمت می کشد برداشت کند. 

دبیر گفت: آیا حق کشتی این بود؟ من برای نفس و دنیای خودم حرف نزدم. اگر دنیا را می خواستم می توانستم خیلی راحت تر صحبت کنم. اگر کسی برای فدراسیون ها رفته باشد باید برای همه فدراسیون ها بدود. نه اینکه دنبال این باشد که یواشکی هماهنگ کند پول فدراسیون خودش را کمیته بدهد. به این صورت همه زرنگ هستند. امروز هم مجمع جواب داد. در هرصورت برای آن ها هم آرزوی موفقیت می کنم. این درسی برای زندگیشان باشد.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه کاندید نشد، افزود: جای شما خالی کربلا بودم. من زوری به مجمع آمدم و نصیرزاده را خط زدند وگرنه نمی آمدم. هرموقع می خواهم در بازی های این‌ها راحت باشم به کربلا می روم.

دبیر در مورد اینکه به انتخاب خبره های ورزشی انتقاد داشت، گفت: هرطور هیات اجرایی را نگاه کنید، کمیسیون ورزشکاران مشکل داشت، انتخاب هیات اجرایی برای خبره ها...واقعا خبره ورزشی ما آن دو نفری هستند که انتخاب شدند؟این همه خبره المپیکی داریم. رویشان می شود مقابل المپیکی ها این کار را انجام بدهند؟ کار برای خدا نباشد اینطور می شود. مجمع امروز جوابشان را داد. برای همه ما همینطور است.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: من هم اگر برای خودم کار کنم و حرف بزنم، مجمع دارم و جوابم را می دهند. قانون خدا این است. ان شاءالله درسی بشود. این مجمع دو درس داشت. یکی انتخاب رئیس و یکی 11 تایی که انتخاب نشدند. این را تحلیل کنید.

دبیر در مورد اینکه از انتخاب نشدن 11 عضو قبلی هیات اجرایی خوشحالی کرد، اظهار داشت: من خوشحال نشدم. از اینکه کسی رای نیاورد خوشحال نمی شوم. تاکید کردم کسی که برای خودش کار کند آخرش این است. الان پاکدل و داورزنی از فدراسیون خودشان رای آوردند. باید به همه فدراسیون ها کمک کنند. این نیست که به همه فدراسیون ها پول بدهیم. من آدم بودجه ای هستم با عدد و رقم حرف می زنم. 67درصد مدال های المپیک این کشور را کشتی آورده که اگر درست مدیریت می شد بالای 80درصد بود. این ها در خود مدیریت فدراسیون کشتی بوده، خیلی ها بودند مثل منصور برزگر، علی حیدری، عباس جدیدی، رسول خادم، مهدی توکلی که باید طلا یا مدال المپیک می گرفتند الکی نگرفتند. 

وی افزود: وقتی مدال های جهانی ما مثل عبدالله موحد که یک طلای المپیک دارد 5مدال طلای جهان یا سوریان که یک طلای المپیک دارد 6طلای جهان و... وارد شود، 82درصد مدال های این مملکت را کشتی آورده است. من با عدد و رقم صحبت می کنم. بودجه ای که به آن در کمیته المپیک می دهند یک پنجاهم هم نبوده است. نزدیک المپیک می گویند کشتی مدال بگیرد. مگر خمره رنگرزی است؟

رئیس فدراسیون کشتی گفت: مدال المپیک 8 تا 10 سال کار دارد. بیایید هزینه کنید. کشتی در این ممکلت آنقدر پتانسیل دارد می تواند در دو المپیک همه 11 تای قبلی را جبران کند. کشتی دو فدراسیون است. آزاد و فرنگی. با تمام احترامی که برای ورزش های دیگر قائلم، می گویم باید به هرکسی به اندازه حق و مدالش بدهید. اگر به پولادگر حرفی می زنم احترامش واجب است اما حرف حرف غیرکارشناسی را کوتاه نمی آیم. با عدد و رقم گفتم شاخصه ها را بگویید. به کمیته المپیک و هیات اجرایی جدید هم همین را می گویم. همین الان مجمع می خواهید بگویم اعضایش خیلی جاها به حق نبودند؟

وی تصریح کرد: آیا محمد بنا با چهار مدال طلای المپیک نیاید اینجا به عنوان مربی بنشیند؟ چینش را ببینید. نمی‌‌خواهم حرف بزنم اما یدالله فوق ایدیهم. دست خدا بالای همه است.  اینجوری خدا جبران می‌کند. نمی‌شود در چارچوب خدا حرکت کرد، و در مسیرش نباشید. اگر در مسیر خدا باشید، در و دیوار هم راهنمای ما می‌شود. من هم یک بچه جنوب شهری هستم و راحت حرف می‌زنم. جز خدا،  اهل بیت و ولی فقیه از هیچکس نمی‌ترسم.

رئیس فدراسیون کشتی درباره اظهارنظر محمد علیپور مبنی بر اینکه دبیر در شورای شهر رای نیاورد، گفت: مردم تهران دو دوره محبت کردند و به من به عنوان یک نامزد مستقل برای شورا رای دادند. رای آوردن در این حالت به ویژه در دوره اول سخت است. برای دوره سوم هم نمی‌خواستم بیایم زیرا در عالم سیاست وقتی نیایی، هزار حرف و حدیث ایجاد می‌شود. مثلا می گویند می‌خواستند رد صلاحیتش کنند . برخی مواقع می‌آیی تا فقط بگویی آقا ببینید من آمدم. در آن دوره من و چمران اولین عضو علی البدل شدیم.

عضو اسبق شورای شهر تهران تصریح کرد: رایی که شورای شهر پنجم آورد، ریسکی بود. اگر آن لیست را کنار بگذارید بازهم من و چمران نفر اول و دوم بودیم. آن هم کار خدا است و راضی به رضای خدا هستم. دوره اولی که به شورا رفتم هم نمی‌خواستم بروم. محمد علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی بود و من می خواستم رئیس فدراسیون شوم اما او گفت نیازی به من ندارد. من هم لج کرده و برای شورای شهر ثبت نام کردم. مردم هم محبت کرده و به من رای دادند. 

دبیر ادامه داد: در 7-6 ماه ابتدایی واقعا در کار پیاده بودم. بعد با توجه به وقتی که گذاشتم و کمک خدا توانستم تا حدودی کار را دست بگیرم. 

وی درباره انتخاب خسروی وفا به عنوان رئیس کمیته المپیک، توضیح داد: صبح با خسروی وفا صحبت کردم. حاج محمود خیلی عزیز است. زندگی‌اش را پای نظام و ورزش گذاشته و مفصل با هم 40 دقیقه‌ای کردیم. خودش می‌داند و من موضوع را باز نمی‌کنم . اینکه در شورای سوم من به چه کسی رای دادم طبق مشورت با خسروی وفا بوده و تا این اندازه او را قبول دارم. اکنون هم یک حرف در مجمع زدم. از هیات اجرایی رای آورده و می‌خواهم رسانه‌ها این موضوع را دنبال کنند.

رئیس فدراسیون کشتی افرود: یک رای ما را سوزاندند. نصیرزاده به حق بود. می توانست در هیات اجرایی رای بیاورد. واقعا کشتی نباید باشد؟ من گله مند بودم کاندید نشدم. نمی خواستم بیایم. به من زنگ زدند بیا این حذف شده، چون موضوع شرعی بود و کشتی باید یک رای می داد آمدم. یک رای هیات اجرایی ما را هم دوستان نظارتی گرفتند. در مورد آن دو نفر هم گفتم بروید تحلیل کنید. این انتخابات پیام های زیادی داشت. 

دبیر در مورد اینکه گفته می شود در ماشین حضور داشتند، گفت: من این ها را نمی دانم. البته می دانم ولی نمی توانم حرف بزنم. یک جاهایی قرار نیست آدم حرف بزند. خیلی تحلیل دارد. از من فدراسیون کشتی باید از انتخاب رئیس درس بگیرم که چطور شد تا فدراسیون های دیگر، خود کمیته المپیک، وزارت ورزش و دستگاه های نظارتی و همه، واقعا پیام داشت. نشان داد آنطور که فکر می کنیم نیست. 

وی در مورد اینکه خودش به چه کسی رای داد، عنوان کرد: قدیم در ریاست جمهوری به هرکه رای می دادم رای نمی آورد.

دبیر در پاسخ به این سوال که آیا به کسی رای داده که رای نیاورده، گفت: هم رای آوردند هم رای نیاوردند! همه چیز هست!

وی در مورد اینکه چه نظری پیرامون انتخاب خسروی وفا دارد، اظهار داشت: به نظر من گزینه خوبی است. هم علی نژاد و هم خسروی وفا، مزیت هایی دارند. علی نژاد جوان است، زبان بلد است و وقت می گذارد. خسروی وفا ارتباطات و تجربه دارد. من به عنوان شاگرد پیشنهادم این است که خسروی وفا تیم قوی کنار خودش بگذارد. یک دبیر قوی و جوان بگذارد که پاکار و دونده باشد. مطمئن باشید او در 30سال گذشته خوب نتیجه گرفته، اینجا هم کار جمع کن است. خیالتان جمع باشد. فقط باید به جوان های انقلابی اعتماد کند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول