اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره برداری از طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی

در پنجمین روز از هفته دولت با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی، طولانی ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی با طول تاج ۷۰۰ متر، در حوزه غنی آباد بشرویه به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی مدیرکل آبخیزداری خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از سازه آبخیزداری در حوزه غنی آباد بشرویه اظهار کرد: در حوزه آبخیز غنی آباد با مساحت 15 هزار و 13 هکتار، 3 سازه آبخیزداری شامل دو سازه سنگ ملاتی و یک سازه خاکی اسفند 1400 در هفته منابع طبیعی کلنگ زنی شد.

علیرضا نصرآبادی افزود: این سازه خاکی طی 100 روز کاری با سرمایه گذاری بیش از دو میلیارد تومان اجرایی شد.

وی با اشاره به طول تاج 700 متر سازه خاکی که یکی از پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت است، ادامه داد: این سازه با حجم عملیات 42 هزار متر مکعب و ارتفاع 7 متر به عنوان طولانی‌ترین سازه استان ثبت شده است. 

مدیرکل آبخیزداری خراسان جنوبی، حجم آبگیری این سازه را 185 هزار متر مکعب اعلام کرد که 24 منبع آبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و 660 خانوار نیز از مزایای این سازه بهره‌مند می‌شوند و در مجموع 9 سازه  در حوزه غنی آباد اجرایی شده است.

انتهای پیام/4905/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول