اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

امسال ١٣٠ هکتار گلخانه جدید در سیستان وبلوچستان احداث می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: توسعه ١٣٠ هکتاری گلخانه‌ها در سالجاری هدف گذاری و در دست اجرا است.

امسال ١٣٠ هکتار گلخانه جدید در سیستان وبلوچستان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امان اله طوقی در جلسه بررسی وضعیت گلخانه های سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن بخش وسیعی از استان در منطقه گرم وخشک و کمبودسالیانه نزولات جوی و تبخیر و تعرق بالا، توسعه گلخانه ها و سایر محیطهای کنترل شده از جمله سایبانها و سایر روشهای نوین برای کم کردن تلفات آبی و افزایش تولید نسبت به واحد آب مصرفی ضروری میباشد از طرفی مناطق با قابلیتهای بی‌نظیر در جنوب استان و اقلیم مناسب و وجود مخازن ذخیره و سدهای پیشین، زیردان و کهیر و همچنین امکان استفاده از آب دریا بوسیله شیرین سازی میتواند استان سیستان و بلوچستان را به کانون تولید محصولات گلخانه ای و سبزی و صیفی و محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده تبدیل کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: در راستای توسعه گلخانه ها از سال گذشته تا کنون ۵٠ هکتارسطح گلخانه های استان افزایش یافته و سطح کلی گلخانه ها به ٣۵٨ هکتار باتولید سالیانه ۶٧ هزار تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان بیان کرد: توسعه ١٣٠ هکتاری گلخانه ها در سالجاری  هدفگداری ودر دست اجرا ات.

وی تصریح کرد: سال گذشته ٢۶٠٠ تن محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان که عمدتا گوجه‌فرنگی بوده به خارج از کشور صادر شده است که نقش مهمی در توسعه گلخانه ها در استان دارد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول