اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تحقق ۱۰۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیکی در خراسان جنوبی

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در استان خراسان جنوبی با اقدامات انجام شده، 100 درصد محقق شده است.

تحقق ۱۰۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیکی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی، عصر امروز در تشریح شاخص‌ترین اقدامات این سازمان در یک سال گذشته به خبرنگاران گفت: از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ تجویز نسخه مطابق با قانون می‌بایست فقط از درگاه الکترونیک انجام می‌شد و نسخه کاغذی حذف و هیچ پرداختی خارج از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی انجام نشود.

به گفته وی، نسخه نویسی الکترونیکی در استان خراسان جنوبی با اقدامات انجام شده، ۱۰۰ درصد محقق شده است.

اربابی افزود: هم اکنون حدود ۹۸ درصد همه موسسات و مراکز درمانی سطح استان طرف قرارداد این اداره کل هستند و فقط تعداد اندکی از دندانپزشکان، پزشکان متخصص و فوق تخصص فاقد قرارداد هستند که آن هم در مرحله بازدید و عقد قرارداد است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: برای این که مردم استان و بیمه شدگان دچار مشکل و سردرگمی نشوند، دسترسی ثبت نسخه الکترونیک در سامانه بیمه سلامت برای پزشکان و مراکز درمانی غیر طرف قرارداد ایجاد شده تا فرآیند الکترونیکی نسخه نویسی دچار مشکل نشود و مردم بتوانند خدمات مورد نیاز خود را الکترونیکی دریافت کنند.

وی اظهار کرد: از ابتدای آذرماه پارسال برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی اجرایی شد.

به گفته اربابی، در حال حاضر ۴۵ پزشک عمومی ۲ پزشک متخصص در سطح استان به صورت فعال در این طرح مشارکت دارند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع جمعیت حدود ۸۷ هزار نفری صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق سایراقشار نظام ارجاع ۱ (مددجویان کمیته امداد) حدود ۶۳ هزار نفر (حدود ۷۲ درصد) جمعیت هدف به پزشکان خانواده شهری انتساب داده شده و برای سایرین نیز در حال اجرا است.

وی در رابطه با برنامه پوشش همگانی بیمه سلامت و بیمه رایگان افراد مناطق کم برخوردار و سه دهک پایین نیز گفت: این طرح اواخر سال ۱۴۰۰ اجرایی شد که تاکنون با اقدامات انجام شده توسط این اداره کل و همکاری ادارات بهزیستی، کمیته امداد و بسیج، حدود ۳ هزار نفر فاقد بیمه شناسایی و تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

به گفته اربابی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برنامه تکمیل پوشش همگانی بیمه سلامت توسط سازمان بیمه سلامت ایران کلید خورد که در مرحله اول با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه پایه سلامت تعداد ۵ میلیون ۴۰۰ هزار نفر از سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان توسط سازمان بیمه سلامت فعال شد.

وی با بیان این که سهم اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از این آمار را تعداد ۱۰ هزار و ۲۱ نفر بود که تا پایان سال ۱۴۰۱ بیمه آنان فعال می‌شود افزود:با اجرای این برنامه، در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر تا کنون تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

به گفته اربابی، در راستای تسهیل دسترسی بیمه شدگان و مردم عزیز شهرستان بشرویه به خدمات بیمه سلامت، در ۱۳ شهریور سال گذشته برای ساخت این ساختمان مناقصه برگزار شد که پس از اعلام برنده در ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ مراسم کلنگ زنی و تحویل زمین به پیمانکار انجام و در ۳۱ خرداد امسال تاریخ نیز این پروژه افتتاح شد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای اجرای دستورالعمل بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۱ و آیین نامه اجرایی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران، تعداد ۶ نفر از پرسنل اداره کل (۲نفر قرارداد کارگری و ۴ نفر شرکتی) به رسمی قطعی تبدیل وضعیت شدند.

وی در رابطه با تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری نیز گقت: در این طرح زوجین تا سن ۴۹ سال برابر قانون می‌توانند از خدمات نازایی و ناباروری تا ۳ دوره بهره‌مند شوند و سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری را برابر تعرفه دولتی و عمومی غیردولتی برای زوج‌هایی که نیاز به درمان دارند را پرداخت می‌کند.

اربابی ادامه داد: با اجرای این طرح از ابتدا تا کنون ۱۱۵ پرونده ناباروری تشکیل که بالغ بر ۱۴۳۰ میلیون ریال بابت این بیمه شده‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای کمک به هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور، در طول سال ۱۴۰۰ و سه ماهه اول ۱۴۰۱ نیز علاوه بر موراد فوق تعداد ۱۴ پرونده خسارت متفرقه نیز دریافت شد که در مجموع حدود ۳۸۰ میلیون ریال بابت آن به این بیمه شدگان پرداخت شده است.

وی همچنین در رابطه با طرح دارویار (انتقال یارانه ارز دارو از ابتدای زنجیره یعنی تولید کننده و وارد کننده به انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده) نیز گفت:این طرح از ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۱ در استان خراسان جنوبی همزمان با سایر استان‌های کشور و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد.

اربابی تصریح کرد: با اجرای این طرح برای مصرف کننده دارو هیچ افزایش قیمتی ناشی از سیاست ارزی وجود ندارد و تفاوت نرخ دارو حاصل از این سیاست در داروخانه‌ها توسط بیمه‌های پایه پرداخت می‌شود که طی جلسه هم اندیشی با داروخانه‌های سطح استان این موضوع تشریح و تبیین شد.

به گفته وی، برای تحقق این برنامه تا کنون تعداد ۱۵۷ بازدید از داروخانه‌ها توسط کارشناسان این اداره کل انجام شد که ۶۰ بازدید آن به صورت مشترک با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای به روز کردن مطالبات موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد اجرای برنامه‌های مدیریت منابع و مصارف و الکترونیکی کردن خدمات در سازمان بیمه سلامت، منجر به جلوگیری از هزینه‌های مازاد و درنتیجه ایجاد نظم مالی مناسب شد که براین اساس همه بدهی‌های سال‌های گذشته تا پایان سال ۱۴۰۰ به صورت کامل با موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از دولتی و خصوصی تسویه و در سال جاری نیز اسناد الکترونیکی دریافت شده تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

وی با اشاره به یکسان شدن حق بیمه افراد تبعی ۳ و ۲ در صندوق کارکنان دولت افزود: با اجرای این طرح، حق بیمه همه بیمه شدگان تبعی ۳ اعم از پدر و مادر، خواهر و برادر، فرزندان مزدوج و فرزندان ذکور بالای ۲۵ سال از تبعی ۳ به تبعی ۲ کاهش یافت که این اقدام منجر به کاهش پرداختی حق بیمه توسط بیمه شده اصلی شد.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول