اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر کشور: ایمنی و سلامت زائران اربعین مسئله مهمی است

احمد وحیدی گفت: امید است مردم با سلامت کامل سفر اربعین را انجام دهند و به طور مشخص ایمنی زائران، مسئله اساسی و مهمی است.

وزیر کشور: ایمنی و سلامت زائران اربعین مسئله مهمی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی در نخستین کنگره بین المللی سلامت در اربعین حسینی با بیان اینکه اربعین طلوع جدیدی در مکتب اهل بیت (ع) است، گفت: اربعین امروز نمود جهانی پیدا کرده و هر سال این مراسم نسبت به سال گذشته با شکوه بیشتری برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: در برهه‌ای از زمان که برخی به دنبال این هستند تا با فریب کاری، بر جهان مسلط شوند، اربعین این فرصت را ایجاد کرده تا مردم به سمت تعالی و رستگاری گام بردارند.

وزیر کشور اضافه کرد: اربعین بزرگترین هنگامه فرهنگی، مذهبی و سیاسی است که امروز شاهد برگزاری آن هستیم. 

وحیدی با اشاره به اینکه اربعین به روح و روان بشر آرامش می‌دهد، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در مراسم عظیم اربعین با فداکاری و به دور از هرگونه حب و بغض، پا در این عرصه می‌گذارند، همه بلایا در اربعین رنگ می بازد و دستاورد مهم این مراسم برای بشر امروز است که در مشکلات مختلف گرفتار شده است.

وی با تأکید بر اینکه هلال احمر در همه زمینه ها در کنار مردم است، گفت: در مراسم مهم اربعین نیز هلال احمر در کنار مردم است و با تمام توان خدمت‌رسانی می کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تمامی ارکان هلال احمر در ماه های اخیر با تمام توان در میدان بوده‌اند، گفت: در این مدت از نزدیک شاهد تلاش های این عزیزان بودم که با رشادت به یاری مردم آمده اند.

وحیدی افزود: اربعین مراسمی بزرگ است که میلیون ها نفر از سراسر جهان در آن شرکت می کنند و امید است تا مردم با سلامت کامل این سفر را انجام دهند و مشخصا ایمنی زائران، مسئله اساسی و مهم است. 

وی با بیان اینکه نحوه کمک رسانی در مراسم اربعین، اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت جمعیت های انبوه یک وظیفه بزرگ است که در مراسم اربعین باید در داخل و خارج از کشور انجام شود، این وظیفه ای خطیر است که برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته است. 

وزیر کشور گفت: امروز هلال احمری ها در اربعین وظیفه ای سنگین برعهده دارند و با عمل خود می توانند اشاعه دهنده پیغام عاشورا و اربعین باشند.

وحیدی تصریح کرد: باید مراقبت ها در مراسم اربعین حسینی به گونه ای باشد تا در عرصه مقابله با بیماری ها خللی ایجاد نشود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم افزایی خوبی میان مسئولان ایرانی و عراقی شکل گرفته و با این همکاری می توان مراسم باشکوهی در اربعین برگزار کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول