اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دروازه عاشقی| هشت صفر آغاز فعالیت مواکب در مرز چذابه/ مردم در مرزها نذر آب و یخ کنند

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: از پنج صفر کلیه مواکب در مرز چذابه مستقر و از هشت صفر مصادف با 14 شهریور خدمات دهی به زائران اربعین حسینی آغاز می‌شود و تا پنج روز بعد از اربعین ادامه دارد.

دروازه عاشقی| هشت صفر آغاز فعالیت مواکب در مرز چذابه/ مردم در مرزها نذر آب و یخ کنند

حجت السلام سید محمود موسوی رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با آخرین وضعیت مواکب در مرز چذابه اظهار کرد: حدود 60 درصد مواکب ثابت در حال ساخت و ساز هستند و مابقی که به صورت موقتی قرار است به زائران خدمات بدهند در حال آماده شدن هستند.

وی افزود: از پنج صفر کلیه مواکب در مرز چذابه مستقر و از هشت صفر مصادف با 14 شهریور خدمات دهی به زائران اربعین حسینی آغاز می‌شود و تا پنج روز بعد از اربعین ادامه دارد.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان علت تاخیر در بهره‌برداری از مواکب ثابت در مرز چذابه را شیوع ویروس کرونا و کند شدن روند کار برشمرد، و گفت: در حال حاضر 300 موکب مردمی در مرز چذابه آماده خدماتی دهی به زوار هستند.

موسوی در خصوص خدمات دهی به پیادگان و زائران اربعین در مسیرهای مختلف به ویژه ورودی‌های استان، بیان کرد: برای این منظور مکان‌هایی مانند حسینیه‌ها، مساجد و یادمان‌ها را برای تجهیز سیستم خنک‌کننده خود در طول مسیر هماهنگ کردیم.

وی با بیان اینکه اسکان در دو پایانه موقت است، عنوان کرد: مواکب از تمام توان و امکانات خود برای برای خدمت به زوا استفاده می‌کنند و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم سیستم خنک‌کننده در مواکب را فراهم کنیم.

موسوی با اشاره به سومین گردهمایی مواکب اربعین حسینی که فردا در پایانه مرزی چذابه برگزار می‌شود، گفت: مردم چنانچه بخواهند در مرزها  نذری ادا کنند نذری آب و یخ  بدهند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول