اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: مردم کشورهای همسایه مراجعه به مراکز درمانی ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند

رئیس‌جمهور گفت: بسیاری از همسایگان ما می‌گویند که قبلاً برای درمان به اروپا می‌رفتیم ولی الان ما راحت تریم که برای درمان به ایران بیایم و بسیاری از مردم کشورهایی که من به آن‌ها سفر کردم، همین را می‌گویند.

رئیسی: مردم کشورهای همسایه مراجعه به مراکز درمانی ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، همایش ملی «خدمت ماندگار» صبح امروز (شنبه) و همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، در سالن اجلاس سران کشور با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد.

رئیس‌جمهور در این همایش، ضمن گرامیداشت شهدای مدافع سلامت گفت: ذکریای رازی و بوعلی سینا دو دانشمند بزرگ جهان اسلام هستند که روز پزشک و روز داروسازی به افتخار آن‌ها نامگذاری شده است.

وی درباره انواع خدمت اظهار کرد: یک خدمت با انگیزه کسب منفعت است که این نگاه مادی گرایانه است. نوع دوم خدمت از در دوستی و بشردوستی است که این نگاه انسان مدارانه و از سر دلسوزی است. در عالم بسیاری به این دلیل خدمت می‌کنند و خداوند متعال این حس را در دل انسان ها قرار داده است.

رئیسی ادامه داد: نوع سوم، خدمت برای خداست که به خدمت ماندگاری می‌دهد و فقط به تقدیر مخدوم، نمی‌انجامد بلکه نگاه به جایگاه اصلی یعنی خداوند متعال است.

رئیس جمهور بیان کرد: شهید مطهری وقتی که منافقین می گفتند به نام خدا و به نام خلق، فرمودند که فقط به نام خدا اما باید بدانیم که راه خدا از میان خلق می گذرد.  قطعاً جلب رضای خداوند متعال با یک خدمت ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به ایثار کارکنان حوزه سلامت گفت: کسی که ماه ها به خانه نرفته و از استراحت و دیدن خانواده دست برداشته، جبران آن چگونه ممکن است؟ کدام وزن می‌تواند در یک طرف ترازو قرار بگیرد که با ایثار هم وزن باشد؟ این امر فقط از طریق مادی جبران نمی‌شود و مردم از جامعه پزشکی، پرستاری و بهداشت و درمان در کشور قدردانی می‌کنند. ما از صمیم قلب و دل به شما می‌گوییم که از زحمات شما متشکریم.

رئیسی افزود: وضعیت معیشتی پزشکان، پرستاران و داروسازهای ما باید تامین شود، حتما باید وضعیت معیشتی پرستاران ما تامین شود. بعداز ۱۵ سال تاخیر آقای وزیر بحث حقوق و تعرفه پرستاری را دنبال کردند که الحمدالله آغاز و مقدمات کار فراهم شده و در دولت اجرایی شده است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: نباید به میزان دانشی که امروز در کشور وجود دارد قانع شد؛ ما امروز جایگاه خوبی در زمینه پزشکی در کشور داریم و بسیاری از شهرهای ما به عنوان قطب سلامت مطرح هستند و مورد توجه کشورهای منطقه و جهان است و همه می‌گویند که در زمینه پزشکی ایران حرف برتر را می‌زند.

وی با اشاره به دستاوردهای کشور در زمینه داروسازی گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد از داروهای کشور ساخت داخل است و امروز جامعه داروسازان ما احساس ضعف نمی‌کنند. ما از صادر کنندگان معتبر دارو هستیم و روسای کشورها در دیدار با بنده برای همکاری با حوزه داروسازی کشور ما ابراز تمایل کردند.

رئیسی ادامه داد: ما باید به مسئله ارتقای علم نیز توجه کنیم و دانشگاه های علوم پزشکی ما به سطح علمی فعلی بسنده نکنند؛ شما نشان دادید که اصحاب ما می‌توانیم هستید و من از جامعه علمی و پزشکی کشور می‌خواهم، ضمن اینکه به آن‌ها افتخار می‌کنیم، سطح علمی کشور در این زمینه را باز هم بالاتر ببرند.

رئیس جمهور اظهار کرد: افتتاح دانشکده های پزشکی در مناطق مختلف و جذب دانشجو خیلی کار خوبی است ولی این اقدام باید با زیرساخت‌های لازم همراه باشد که عزیزان  بتوانند سطح علمی را افزایش دهد؛ کشور به پرستار و پزشک بیشتر نیاز دارد و دولت خود را مکلف می داند که حمایت کند.

وی ادامه داد: صرف عدد در دانشکده های علوم پزشکی مدنظر ما نیست و باید این اقدام با یک بررسی علمی کارشناسی دقیق همراه باشد. در این مورد مسئله ای که مهم است، عدالت آموزشی است.

وی با اشاره به شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی در شعار سال تاکید کردند. اگر مسئله دانش بنیان را در تولید در نظر بگیریم، ارزش افزوده خواهد داشت و اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیسی بیان کرد: ما عقیده داریم که جامعه سلامت ایران باید در کنار کار برای خدا، به طور خوبی تامین بشوند تا دغدغه مسائل مالی نداشته باشند. رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند باید پرستاران از نظر مالی تامین شوند.

رئیس جمهور گفت: بعد از ۱۵ سال تاخیر در مسأله تعرفه گذاری پرستاری، با پیگیری وزیر بهداشت این مهم انجام شد و پرستاران عزیز شاهد اجرای آن خواهند بود.

رئیسی تصریح کرد: ما به راحتی می‌توانیم بگوییم که ایران قطب سلامت منطقه است. بسیاری از همسایگان ما می‌گویند که قبلاً برای درمان به اروپا می‌رفتیم ولی الان ما راحت تریم که برای درمان به ایران بیایم و بسیاری از مردم کشورهایی که من به آن‌ها سفر کردم، همین را می‌گویند. صیانت و شکرگزاری از این سرمایه بسیار مهم است.

رئیسی ادامه داد: این کار بزرگی بود که قریب ۶ میلیون نفر بتوانند رایگان بیمه شوند، ضمناً طرح دارویار نیز مسئله مهمی بود و کارهای از این دست در جهت سامان دادن به مسئله بهداشت، موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه نسخه‌های الکترونیک از دیگر اقدامات مهمی بود که انجام گرفته تا سهولت داشته باشیم، گفت: تمام تجهیزات اتاق عمل در کشور تولید می‌شود و بنده در سفر به تاجیکستان، بر خلاف هدایایی که روسا معمولاً با خود می‌برند، یک پک کامل تجهیزات اتاق عمل را بردم و در آن کشور بر روی این دستاورد ما کار علمی می‌کنند.

رئیس جمهور بیان کرد: دولت مصمم است از کسانی که در این میدان تلاش می‌کنند، حمایت کند. نقش دولت هدایت، نظارت و حمایت است.

رئیسی با بیان اینکه حمایت ما از تولیدکنندگان این عرصه، حقوقی، مالی و تسهیلات است، بیان کرد: یکی دیگر از حمایت های ما دادن تضمین است که محصولات آنان را در داخل کشور خریداری می‌کنیم و تجاری‌سازی و فراهم کردن مقدمات برای صادرات آن را انجام می‌دهیم.

رئیس‌جمهور گفت: فعالان عرصه اورژانس زحمات فراوانی می‌کشند و اولین کسانی هستند که به بالین بیمار می‌رود؛ ما از این عزیزان نیز تشکر می‌کنیم و برنامه داریم که از این عزیزان حمایت کنیم تا با سهولت خدمت خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول