اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اتمام مرمت شاه‌نشین قلعه فورگ شهرستان درمیان

مسؤول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان درمیان گفت: استحکام‌ بخشی و مرمت بخش‌هایی از شاه‌نشین قلعه تاریخی فورگ شهرستان درمیان به اتمام رسید.

اتمام مرمت شاه‌نشین قلعه فورگ شهرستان درمیان

شهسواری مسؤول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان درمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مرمت بخشی از شاه‌نشین قلعه فورگ شهرستان درمیان به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این قلعه باشکوه بر بلندای روستای هدف گردشگری فورگ قرار گرفته و فضا‌های داخلی قلعه از شرق به غرب شامل ۳ قسمت است، گفت: قسمت اول محل زندگی خدمه -انبار آذوقه و محل نگهداری احشام، در قسمت دوم محل زندگی نظامیان، نگهبانان، محل نگهداری تدارکات نظامی و در سومین قسمت قلعه محل زندگی حاکم و اطرافیانش بوده است.

مسؤول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان درمیان اضافه کرد: مهم‌ترین اقدامات انجام شده در قلعه فورگ را برای اهداف حفاظتی و مرمتی بنا عنوان کرد.  

شهسواری ادامه داد: در این فصل مرمت می‌توان به مرمت برج شرقی شاه‌نشین و ترمیم ناودان‌ها، اجرای اندود کاه‌گل قسمت شاه‌نشین، ترمیم قسمت‌هایی از سر درب‌های ورودی‌های داخل شاه‌نشین اشاره کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به فرسودگی بنا و همچنین حجم و گستردگی عملیات پژوهشی و مرمتی در این بنا، خواستار تخصیص بیشتر اعتبارات استانی و ملی به این بنای باشکوه هستیم.

مسؤول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان درمیان در ادامه خاطرنشان کرد: قلعه تاریخی فورگ مربوط به دوره افشاریه و با شماره ۳۴۵۰ در ۲۸ اسفند ۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/4905/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول