اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شاخص اجرای طرح هادی در خراسان‌جنوبی 66.5 درصد است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: شاخص اجرای طرح هادی در حال حاضر در استان 66.5 درصد بوده که نسبت به یک سال گذشته حدود سه درصد رشد داشته و در این در حالی بوده که شاخص کشوری در این حوزه 58 درصد است.

شاخص اجرای طرح هادی در خراسان‌جنوبی 66.5 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری اظهارداشت: یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقام‌سازی مسکن روستایی است. وی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته با تلاش مسؤولان شهرستان‌ها ۲ هزار و ۱۹۰ واحد مسکن در روستاهای استان که نیاز به مقام‌سازی داشته احداث شده است، تصریح کرد: شاخص مقام‌سازی مسکن‌های روستایی استان از ۲/۶ درصد به ۵۳.۸ درصد ارتقاء یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۶۳ مورد تسهیلات مسکن روستایی در یک سال گذشته سهیمه استان بوده است، یادآور شد: در طی این یک سال گذشته ۳ هزار و ۱۲۰ مورد تشکیل پرونده برای اخذ تسهیلات در استان وجود داشته که ۲ هزار و ۶۰۴ مورد منجر به انعقاد قرارداد شده و ۲ هزار و ۱۶۳ مورد اجرای فنداسیون، یک‌هزار و ۶۷۳ مورد احداث سقف و ۹۵۲ مورد کار سفت‌کاری را انجام و پایان کار دریافت کرده‌اند.

تنها با اشاره به اینکه در اسفندماه سال گدشته با حضور فتاح رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس بنیاد مستضعفان کشور تفاهم‌نامه‌ای در استان منعقد شد تا با همکاری این دو سازمان برای ساخت مسکن محرومان تسهیلاتی به متقاضیان داده شود که استان خراسان‌جنوبی جزو استان‌های معین بوده است، افزود: هر چند سهمیه اولیه استان براساس این تفاهم‌نامه ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی بوده اما با پیگیری‌های صورت گرفته این تعداد به یک‌هزار و ۱۸۹ مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۸۱۷ واحد پی کنی، ۸۱۱ واحد اجرای فنداسیون، ۴۶۲ مورد اجرای سقف و ۳۷۷ واحد سفت کاری آن به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی به بحث تهیه طرح‌های هادی که از دیگر اقدامات بنیاد مسکن بوده و در سال گذشته برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه طرح صورت گرفته است، گفت: شاخص بازنگری تهیه طرح هادی روستایی استان در سال گذشته ۱۶.۹ درصد و در حال حاضر به ۲۶.۶ درصد رسیده و در ۹۰ روستای استان بازنگری این طرح با اعتباری بالغ‌بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

تنها افزود: در سال گذشته برای ۱۱۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان تهیه طرح هادی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های هادی در سال گذشته ۱۴۱ مورد در استان وجود داشته که از این تعداد 30 روستا جدید بوده است، اضافه کرد: مجموع اعتبارات ملی و استانی برای اجرای طرح هادی در روستاهای استان در طی یک سال گذشته ۵۶ میلیارد و ۳۸ میلیون تومان بوده که میزان تخصیص اعتبارات ملی ۹۲ درصد و اعتبارات استانی ۲۵ درصد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: شاخص اجرای طرح هادی در حال حاضر در استان ۶۶.۵ درصد بوده که نسبت به یک سال گذشته حدود سه درصد رشد داشته و در این در حالی بوده که شاخص کشوری در این حوزه ۵۸ درصد است.

تنها با اشاره به اینکه میزان اعتبارات هزینه شده برای اجرای طرح هادی روستایی در استان در یک سال گذشته ۱۵۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات قیر، ملی و استانی بوده است، یادآور شد: بیشتر اعتبارات ملی بوده که مجموع اعتبارات قیر و ملی ۱۴۴ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان داشت: در حوزه مسکن و عمران روستایی طی یک سال گذشته ۲۲۷ هکتار زمین در روستاهای استان تأمین شده که از این میزان ۶۲۳ قطعه زمین برای مسکن واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن را صدور سند برای اراضی مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از اهداف صدور سند روستایی می‌توان به کاهش اختلافات ملکی، کاهش دعوای، بالا رفتن ارزش افزوده برای املاک روستایی، تثبیت مالکیت و همچنین بهره‌مندی از این اسناد برای وثیقه بانکی و قضائی اشاره کرد.

تنها اضافه کرد: در یک سال گذشته ۴ هزار و ۸۳ جلد سند در استان صادر شده که از این تعداد ۲ هزار و ۹۲۴ جلد روستایی و یک‌هزار و ۱۵۹ جلد مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توجه به روستاهای گردشگری و اجرای طرح بازسازی بافت‌های باارزش است، تصریح کرد: در یک سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این راستا برای روستاهای گردشگری  چنشت به میزان یک‌میلیارد تومان و روستای نای‌بندان به میزان یک‌میلیار د و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: روستاهای ازمیغان، خرو، پیر حاجات و غیره نیز که دارای بافت ارزشمند بوده نیز برای اجرای این طرح توسط بنیاد مسکن پیشنهاد شده است.

تنها با بیان اینکه از دیگر اقدامات بنیاد مسکن احداث واحدهای مسکن شهری در روستاهای حاشیه شهرهای بزرگ است، اضافه کرد: در این حوزه در یک سال گذشته یک‌هزار و ۱۶۲ واحد مسکن در بیرجند و حاشیه این شهر احداث شده است.

وی به طرح اقدام ملی اشاره داشت و افزود: در یک سال گذشته در راستای اجرای این طرح در استان ۲ هزار و ۸۴۱ مورد متقاضی نهایی وجود داشته که ۲ هزار و ۸۰۵ مورد صدور پروانه، ۲ هزار و ۹۲ مورد اجرای فنداسیون و ۹۴۷ واحد اجرای اسکلت، تعداد ۷۴۷ مورد اتمام سفت کاری و ۲۴۸ در مرحله نازک‌کاری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن است، افزود: میزان تسهیلاتی که برای اجرای این طرح در بیرجند برای هر متقاضی در نظر گرفته شده ۳۵۰ میلیون تومان و برای دیگر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان است.

تنها با بیان اینکه در همه شهرهای استان به جز بیرجند طرح نهضت ملی زیر نظر بنیاد اجرا می‌شود، اضافه کرد: در تمام شهرهای استان که زیر نظر بنیاد این طرح اجرایی می‌شود تاکنون ۳۲ هزار و ۸۱۷ نفر ثبت‌نام، ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر تأیید نهایی، ۷ هزار و ۳۶۷ متقاضی افتتاح حساب کرده و ۴ هزار و ۷۷۳ نفر مبلغ اولیه را واریز و به ۸ هزار و ۴۶ متقاضی زمین واگذار شده است.

وی بیان داشت: شورای مسکن استان هر هفته و یا دو هفته یکبار برگزار و در این شورا دغدغه‌های مردم برای اطلاع به شورای عالی مسکن اعلام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یک کار جهادی در استان در بحث تأمین آسفالت انجام که کل اعتباراتی که در سال ۱۴۰۰ در این حوزه برای استان جذب شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدایی که این طرح در استان استارت خورده تاکنون ۲۳۰ روستا در برنامه قرار گرفته که در ۲۰۰ روستا آسفالت به اتمام رسیده و در ایام هفته دولت ۱۱۳ روستا به بهره‌برداری می‌رسد که بالغ‌بر ۳۳۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت با اعتبار ۸۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صورت گرفته است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول