اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سایه در زادگاهش آرام گرفت

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر هوشنگ ابتهاج با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان با این هنرمند در باغ محتشم (پارک شهر) برگزارشد.

سایه در زادگاهش آرام گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر هوشنگ ابتهاج از ساعت ۸ صبح در باغ محتشم (پارک شهر) مقابل پردیس دانشگاه گیلان با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان با این هنرمند فرهیخته برگزار شد. 

هوشنگ ابتهاج، شاعر مشهور ایرانی، روز ۱۹ مرداد ماه از دنیا رفت، چند روز پس از درگذشت او خانواده‌اش اعلام کردند، می‌خواهند پیکر او را به ایران منتقل کنند تا در زادگاهش به خاک سپرده شود. 

پیکر شاعر نامی امیر هوشنگ ابتهاج ه. ا. سایه صبح روز جمعه چهار شهریور ماه با حضور علاقه‌مندان شعر و ادب فارسی در محوطه تالار وحدت تشییع و به سمت شهر رشت زادگاه وی بدرقه شد. 

ابتهاج متولد ۱۳۰۶ شمسی در رشت بود. «سراب»، «سیاه‌مشق»، «تا صبح شب یلدا»، «یادگار خون سرو» و «تاسیان» از جمله آثار او هستند، ابتهاج متخلص به «هـ. الف سایه»، از شاعران متبحر معاصر است که هم در قالب‌های کلاسیک مانند غزل و مثنوی شعر دارد و هم در قالب‌های نو.
 


یلدا ابتهاج دختر مرحوم سایه در این مراسم اظهار کرد: من از طرف خانواده به شما تسلیت می‌گویم و از همه کسانی که ما را همراهی کردن تا این پیکر را به ایران برگردانیم تشکر می‌کنم. 

وی با بیان اینکه امروز روزی است که سال‌ها در نگرانی‌اش بودم و هیچ تصوری نداشتم ولی امروز کنار هم هستیم تا این پیکر را به خاک بسپاریم، گفت: سایه با زبان شعرش حرف‌هایش را به ما زده و هیچ حرف اضافه دیگری نمانده و امیدواریم خانواده و مردم این پیام‌ها را به گوش جان بخوانیم و بشنویم و تمام لحظه‌ها با آن باشیم.
 


احمد امانی نماینده سابق ایران در یونسکو نیز در این مراسم سایه وقتی از این شهر سخن می‌گفت حال و هوای دیگری داشت، اظهار کرد: سایه یکی از گوهرهایی بود که برای قرن‌ها یکی از دانه‌های درشت زنجیر ادبیان ایران از رودکی به این سلسله کشیده شده و به شما به امانت سپرده شد و آن ادبیات ایران است و این سلسله ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه این باغی که سایه در آن می‌آرمد به یادمان می‌آورد چگونه هسته ادبیات کشور وقتی شکفته می‌شود باغ‌ها روانه می‌شود، گفت: باغ محتشم نماد باغ‌های زیادی است در اشعار زیاد و در ادبیات پس از این خواهد شکفت.
 


کمیل حاجیان هنرمند جوان کردستانی که پنج سال متوالی پیکرتراش اول کشور شده و حتی عنوان هنرمند برتر در ساخت مجسمه مریم مقدس در فرانسه داراست، سردیس ابتهاج را از سنگ کازرون در طول چند روز ساخته و برای نصب به رشت منتقل می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول