اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آیت‌الله ناصری نسبت به رعایت حقوق دیگران بسیار مقید بود

شاگرد آیت‌الله ناصری گفت: حضرت آیت‌الله ناصری نسبت به رعایت حقوق دیگران بسیار مقید بود و مراقب بودند کسی در حضورشان غیبت نکند و در حضورشان به کسی ظلم نشود.

آیت‌الله ناصری نسبت به رعایت حقوق دیگران بسیار مقید بود

حجت‌الاسلام ملکیان از شاگردان نزدیک و داماد آیت‌الله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ارادت خاص به امام زمان(عج)، پشتیبانی از رهبر انقلاب و انقلاب اسلامی و رعایت آداب اجتماعی را از ویژگی‌های این عالم ربانی عنوان کرد و با اشاره به شخصیت ایشان اظهار داشت: آیت‌الله ناصری از ۱۴ سالگی در نجف اشرف از محضر اساتید بزرگی در سطوح عالی بهره‌مند بود و در جلسات درس آیت‌الله خویی، آیت الله شاهرودی و حضرت امام(ره) شرکت داشته به گونه‌ای که از نظر فقهی و اصولی ایشان به درجه اجتهاد رسیدند.

وی افزود: از ویژگی و امتیازات خاص ایشان از همان سن ۱۴ سالگی ارتباط و بهره‌گیری با بزرگانی چون شیخ محمد کوفی، مرحوم شیخ هاشم حداد، سید جلال گلپایگانی و حاج عبدالزهرا و در ایران ارتباط با آقای دولابی، آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله نجابت و آیت‌الله بهجت و سید عبدالکریم کشمیری، به ویژه آیت‌الله بهاالدینی که در سفرهای مکررشان به اصفهان به منزل آیت‌الله ناصری می‌آمدند، می‌توان یاد کرد.

ملکیان با بیان اینکه ارتباط با روحانیونی که با امام زمان(عج ) ارتباط داشتند، ارادت و اعتقاد صمیمانه ایشان به امام زمان (عج) را نشان می‌داد، گفت: کلام ایشان از دل بر می‌خواست و به دل می‌نشست، نقل است که آیت‌الله فاضل لنکرانی درباره ایشان گفته‌اند، پزشکان مرا از روزه گرفتن منع کرده بودند، اما در سحرهای ماه مبارک رمضان قبل از اذان صبح پای صحبت‌های آیت‌الله ناصری می‌نشستنم.

شاگرد آیت الله ناصری بیان کرد: کمتر کسی از مردم ایران از وجود آیت‌الله ناصری، نفس‌هایشان و موعظه‌هایشان استفاده نکرده است به گونه‌ای که بعد از آیت‌الله بهجت(ره) تمام نگاه‌ها به شخص و به بیت ایشان بوده است.

وی با تأکید بر مقید بودن آیت الله ناصری بر آداب اجتماعی، در خصوص ویژگی‌های اخلاقی ایشان عنوان کرد: ادب از خصلت‌های بارز ایشان بود، همیشه دو زانو می‌نشستند و خیلی احترام می‌گذاشتند، مخصوصاً به افرادی که بر ایشان وارد می‌شدند و تا زمانی که حالشان مساعد بود، ایشان را در حالتی که چهار زانو نشسته باشد، کمتر دیده شده‌اند و همچنین نسبت به رعایت حقوق دیگران بسیار مقید بود و مراقب بودند کسی در حضورشان غیبت نکند و در حضورشان به کسی ظلم نشود از همین رو این عالم وارسته و شیفته اهل بیت(ع) بسیار به آداب اجتماعی مقید بود.

ملکیان خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی عمر با برکت‌شان در بخش آی سی یو بیمارستان بستری بودند، گاهاً افراد را می‌شناختند و موضوع قابل توجه اینکه اطبا و متخصصان مرتبط با درمان ایشان کمال همکاری را با عشق و محبت در مداوای ایشان داشتند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول