اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه همکاری‌های تجاری قرقیزستان و عربستان سعودی

سفیر قرقیزستان در عربستان سعودی در دیدار با معاون وزیر سرمایه گذاری پادشاهی عربستان سعودی چشم انداز توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری را بررسی کرد.

توسعه همکاری‌های تجاری قرقیزستان و عربستان سعودی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «الغ بیک معروف اف» سفیر قرقیزستان در عربستان سعودی در دیدار با «محمد الحسن» معاون وزیر سرمایه گذاری پادشاهی عربستان سعودی چشم انداز توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری را بررسی کرد.

طرفین به پتانسیل‌های تجاری و اقتصادی فراوان موجود بین کشورها اشاره کردند که هنوز به طور کامل محقق نشده است.

در این راستا، آنها بر لزوم سازماندهی دیدارهای متقابل، توسعه گردشگری و ارتباطات تجاری دوجانبه، برگزاری دیدارهای مختلف در سطوح مختلف را با مشارکت نمایندگان بخش خصوصی قرقیزستان و عربستان سعودی و همچنین ایجاد پروازهای مستقیم بین دو کشور را بررسی کردند.

معروف اف بر لزوم آماده سازی و برگزاری مجمع تجاری قرقیزستان و عربستان که قرار است تا پایان سال 2022 در قرقیزستان با حضور تجار قرقیزستانی و سعودی برگزار شود، تاکید کرد.

سفیر قرقیزستان همچنین پیشنهاد ایجاد یک شورای تجاری بین دو کشور و برگزاری اولین نشست آن را به عنوان بخشی از مجمع تجاری آتی ارائه داد.

 به نوبه خود، محمد الحسن با قدردانی از توسعه روابط قرقیزستان و عربستان، خواستار تشدید بیشتر روابط و تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین قرقیزستان و عربستان سعودی شد.

وی آمادگی خود را برای ارائه کمک‌های همه جانبه به سفارت در زمینه آماده سازی و برگزاری رویدادهای آتی با هدف تقویت روابط بین کارآفرینان و تجار دو کشور اعلام کرد.

 در ادامه این نشست، طرفین توافق کردند که به همکاری نزدیک دوجانبه در زمینه سرمایه گذاری و همچنین حفظ ارتباطات به صورت منظم ادامه دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول