اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نوری: 810 هزار نفر از فرهنگیان، مشمول قانون رتبه‌بندی فرهنگیان شدند

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حدود 810 هزار نفر از فرهنگیان، مشمول قانون رتبه‌بندی فرهنگیان شدند و روند صدور احکام آنان در حال انجام است و بخشی هم به عنوان علی الحساب به آنان پرداخت شده است.

نوری: 810 هزار نفر از فرهنگیان، مشمول قانون رتبه‌بندی فرهنگیان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از پایه‌های حکمرانی نظام و یکی از ارکان مهم حاکمیت است.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش باید نقش‌آفرینی خود را به درستی انجام دهد، تصریح کرد: در زمان‌هایی دچار پستی‌ها و بلندی‌هایی شده اما با این وجود باید تلاش کنیم که جهاد علمی را در جامعه نشر دهیم.

وزیر آموزش و پرورش به این سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «جهاد علمی باید جهتش استکبارستیزی باشد» اشاره داشت و افزود:همچنان که امام(ره) فرمودند جهاد علمی تذهیب نفس بوده که اگر نباشد توحید هم به درد نمی‌خورد باید به این مقوله به طور ویژه توجه شود.

وی با اشاره به تأمین کمبود معلم در خراسان جنوبی افزود: امروز در مراجعات حضوری فرهنگیان و میز خدمت مطالباتی مطرح شد که در حال پیگیری براساس مقررات است.

 وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حدود 810 هزار نفر از فرهنگیان، مشمول قانون رتبه‌بندی فرهنگیان شدند و روند صدور احکام آنان در حال انجام است و بخشی هم به عنوان علی الحساب به آنان پرداخت شده است.

نوری گفت: اما معلمان طرح مهرآفرین که در دولت نهم به صورت قراردادی جذب شدند که متاسفانه به هر دلیلی برای استخدام آزمون ندادند و این موجب شد فعلاً از مزایای رتبه‌بندی معلمان محروم شوند که هم‌اکنون معلمان طرح مهرآفرین درحال بررسی است.

 وزیر آموزش و پرورش افزود: برای معلمان خرید خدمت نیز مجلس طرح‌هایی را بررسی می‌کند و منتظر قانون در این زمینه هستیم.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهارداشت: این شهدا جزو مدیران در تراز انقلاب اسلامی بودند و در دوران کوتاه تصدی‌گری خود مایه خیر و برکات بسیاری بوده و الگوی مدیران در تراز انقلاب اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: هفته دولت فرصتی بوده که مدیران و دولتمردان دستگاه‌های اجرایی و هیأت دولت اطلاع‌رسانی مناسب، دقیق و به روزی از عملکرد و  اقدامات خود که در سطح استان و کشور داشته، باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: خراسان جنوبی این توفیق را داشت که در هفته دولت امسال میزبان وزای مختلف از جمله وزیر آموزش و پرورش بوده که امیداست این سفر منشأ خیر و برکت برای استان باشد.

قناعت با اشاره به اینکه امروز وزیر آموزش و پرورش در نماز جمعه بیرجند شرکت داشتند و در سخنرانی قبل از خطبه‌ها با مردم استان صحبت نمودند و بعد از نماز نیز جوابگوی تک تک مراجعه‌کنندگان با حوصله و طمأنینه در میز خدمتی که پیش‌بینی شد بودند.

وی از وزیر آموزش و پرورش برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان قدردانی کرد و گفت: رتبه‌بندی معلمان از دغدغه‌های اصلی فرهنگیان در بیش‌از یک دهه گذشته بوده که در دولت‌های مختلف مطرح بود اما هر کدام به بهانه‌های مختلف موجه و غیر موجه زیر بار این کار سنگین و بزرگ نرفتند ولی در یک ساله دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی شاهد اجرا شدن طرح رتبه بندی معلمان هستیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/4905

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول