اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور تانزانیا

رئیس جمهور تانزانیا در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور شد و ضمن استقبال از دعوت آیت‌الله رئیسی از برنامه ریزی برای سفر به ایران تا پایان سالجاری میلادی خبر داد.

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور تانزانیا

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار با وزیر خارجه و رئیس جمهور تانزانیا ظهر امروز (جمعه) چهارم شهریور در رأس هیأتی وارد دودوما پایتخت این کشور شد، بعدازظهر امروز با «سامیه صلوحو حسن» رئیس جمهور تانزانیا دیدار و گفت‌وگو کرد. 

الوندی سفیر ایران در تانزانیا و‌ محمدی نصرآبادی دستیار وزیر خارجه و مدیرکل آفریقا از جمله همراهان امیرعبداالهیان در این دیدار بودند. همچنین «لیبراتا مولامولا» وزیر خارجه تانزانیا نیز در این دیدار حضور داشت.

وزیر خارجه کشورمان همچنین ظهر امروز در ضیافت ناهار همتای تانزانیایی شرکت کرد و با وی بر سر میز ناهار به گفت‌وگو پرداخت.

امیرعبداللهیان در دیدار با رئیس جمهور تانزانیا ضمن ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی و دعوت رسمی ایشان جهت سفر به ایران، توسعه همه جانبه روابط ایران با کشورهای آفریقایی به‌ویژه تانزانیا را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم عنوان کرد.

وزیر خارجه کشورمان، با اشاره به ظرفیت‌های گسترده اقتصادی کشور از جمله در زمینه‌های تجاری، انرژی، صنعتی، فناوری و دانشگاهی، بر ضرورت تلاش برای افزایش حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایرانی در تانزانیا و رفع برخی موانع کنسولی از جمله روادید ورود به تانزانیا تاکید کرد.

خانم سامایا صلوحو حسن، رئیس جمهور تانزانیا نیز ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه، خواستار افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا شد.

وی در ادامه ضمن استقبال از دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به کشورمان، از برنامه ریزی جهت انجام این سفر تا پایان سالجاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار فارس، امیرعبداللهیان صبح امروز نیز با «حسین مووینی» رئیس جمهور زنگبار دیدار و دعوت رسمی آیت‌الله رئیسی را برای سفر به جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در بدو ورود به تانزانیا گفت که قرار است درباره توسعه مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف با تانزانیا نقشه راهی ترسیم شود که بر مبنای آن به روابط شتاب ببخشیم. وی عنوان کرد: با رئیس جمهور تانزانیا گفت‌وگو خواهم داشت و ضمن ابلاغ دعوت جناب آقای دکتر رئیسی نقشه راهی را که با خانم وزیر درباره آن توافق خواهیم کرد ان‌شاءالله در حضور ایشان نهایی خواهیم کرد. 

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان پیش از این نیز به مالی سفر کرده بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول