اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم مبارزه با فساد و اجرای عدالت در جامعه

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد و اجرای عدالت باید همواره مورد توجه دولتمردان باشد، گفت: مردم نمی‌توانند فساد را در بین برخی از دستگاه‌ها و یا بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دولتی مشاهده کنند.

لزوم مبارزه با فساد و اجرای عدالت در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان که با حضور امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در مصلی قدس این شهر برگزار شد اظهارداشت: سفرهای استانی، مردمی بودن و در میان مردم بودن یکی از مهمترین رویکردهای خوب دولت سیزدهم بوده که قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: جهت گیری دولت‌ها باید براساس فرامین رهبر معظم انقلاب و عمل کردن به مطالبات و توصیه‌های ایشان باشد که دولت سیزدهم در این جهت حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب به تمام دولت‌ها در رابطه با تمام مسائل کشور توصیه‌هایی را فرموده‌اند که از آن جمله می‌توان به مردمی بودن، تکیه بر ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات کشور بوده است.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: رفع مشکلات اقتصادی کشور نیازمند یک تلاش شبانه روزی و مجاهدانه بوده زیرا مشکلات کشور انباشته از دوران های مختلف است.

وی اظهارداشت: اقدامات و کارهای بسیار خوبی توسط دولت سیزدهم در کشور بویژه سیستان و بلوچستان انجام شده اما در عین حال مشکلاتی وجود دارد که رفع آنها نیازمند همت مضاعف و تلاش بیشتر است.

آیت الله محامی تصریح کرد: یکی از مهمترین محورها و توصیه های رهبر معظم انقلاب مبارزه با فساد و اجرای عدالت است که این مساله باید همواره مورد توجه دولتمردان باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان گفت: مردم نمی‌توانند فساد را در بین برخی از دستگاه‌ها و یا بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دولتی مشاهده کنند زیرا این مساله باعث دلسردی آنان نسبت به کارگزاران خودشان می‌شود.

وی افزود: هر کس در هر مسولیتی که است باید درست برنامه ریزی و از امکانات کشور استفاده کند زیرا ما معتقدیم با وجود تحریم‌های ظالمانه براحتی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

امام جمعه زاهدان اظهارداشت: مبارزه با فساد یک مطالبه عمومی هست و آنچه مردم را ررنج می دهد بروز فساد است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به نشست خبری هفته دولت و ارائه گزارش عملکرد دولت در سیستان‌وبلوچستان توسط استاندار بیان داشت: آنچه بنده در گردهمایی سراسری نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه کشور به رئیس جمهور عرض کردم این بود که ما در سیستان‌وبلوچستان با ابقا یا انتخاب برخی مدیران ضعیف مواجه هستیم و استاندار نیز در نشست خبری بیان کرده‌اند که برخی خدمات در استان صورت گرفته که این خدمات با مدیر ضعیف تحقق پیدا نمی‌کند بدین معنا که برخی مدیران قوی در استان داریم.

وی ادامه داد: ما نیز چنین چیزی را تایید کرده و عرض کردیم برخی مدیران ضعیف هستند و البته آنچه خدمت رئیس جمهور عرض شد درد دل استاندار و برخی از مدیران کل استان بود مبنی بر اینکه ما به دنبال برخی جابجایی‌ها بوده و دولت مرکزی موافقت نمی‌کند و به همین دلیل بنده در گردهمایی این نکات را مطرح کردم تا تیغ استاندار برنده‌تر و توان مدیریتی وی تقویت شود و مدیران استانی ما قدرت تصمیم‌گیری بیشتری داشته باشند.

امام جمعه زاهدان گفت: در بحث دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها؛ هم رئیس جمهور و هم رئیس مجلس بیان کردند که دخالت نمایندگان خلاف قانون است و رئیس جمهور بیان کرد اگر مدیر کلی در برابر فشار نماینده‌ای از خود ضعف نشان داد با او برخورد خواهد شد و بنده نیز به برخی مدیران کل استان که از عملکرد نمایندگان نزد بنده گلایه کرده بودند عرض کردم که رئیس جمهور چه گفته و از خود ضعف نشان نداده و کار خود را پیش ببرید و در واقع این سخنان بنده و استاندار دو روی یک سکه است و در واقع این سخنان تلنگری برای حرکت مجموعه است تا زمینه خدمت به مردم و تلاش بیشتر فراهم شود و خبرنگاران محترم نیز باید حلقه وصل بوده و به دنبال سوژه‌ای برای ایجاد جدایی نباشند.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول