اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نوری: 28 همت اعتبار برای پروژه‌های آموزش و پرورش در کشورتصویب شده است

وزیر آموزش و پرورش دربیرجند گفت: در بخش آموزش و پرورش در سفرهای استانی تاکنون بیش‌ از 28 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام تصویب شده است.

نوری: 28 همت اعتبار برای پروژه‌های آموزش و پرورش در کشورتصویب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز در بیانات قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی، اظهارداشت: هر استانی محصولی دارد و محصول خراسان‌جنوبی فرهنگی بوده به طوری که معلمان این استان سرآمد هستند.

وی تصریح کرد: قله‌های افتخاری را در جمهوری اسلامی داریم که اکثر آنها معلم بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن گرامی داشت هفته دولت گفت: شهید رجایی و شهید باهنر که ایام هفته دولت به نام آنها بوده معلم بوده‌اند و شهید بهشتی که شهید قوه قضائیه می‌باشد نیز کارمند آموزش و پرورش بوده و این سه شهید، سه ضلع تعلیم و تربیت بوده به طوری که شهید رجایی در تربیت معلم، شهید باهنر در تربیت دانش‌آموز و شهید بهشتی در تدوین محتوای درسی فعالیت می‌کردند تا دانش‌آموزان را در آن زمان خفقان برای انقلاب آماده کنند و نمی‌توان تصور جز مرتبه شهادت را برای آنها داشت.

نوری با بیان اینکه ایران در حال حاضر در قله‌های دانش سلول‌های بنیادی قرار گرفته و جزو سه کشور اول در این علم است، افزود: کسی که ما را به این قله رساند شهید سید علی آشتیبانی بود که معلم بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین شهید حسن تهرانی‌مقدم که بیش‌از ۵۰ اختراع داشته و پدر موشکی ایران هستند نیز فارغ التحصیل دانشگاه تربیت معلم بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت شهید رجایی دولت مردمی بود که الان این دولت دوباره احیا می‌شود، یادآور شد: مهم‌ترین مؤلفه‌های حکمرانی نه به تعبیر غربی‌ها که نگاه شان براساس جهان‌بینی مادی بوده، بلکه براساس تکلیفی که خداوند بر دوش حکمرانان گذاشته، مردمی بودن است.

نوری بیان داشت: این بدان معنا است یک رئیس جمهور بتواند با همه مشغله‌های کاری در طول کمتر از یک سال به ۳۱ استان سفر و با مردم رو در رو صحبت کرده یعنی بین مردم، با مردم و در راه رضایت خدا برای مردم فعالیت کند.

وی دومین مؤلفه دولت را عدالت‌محوری دانست و افزود: گسترش این امر بسیار سخت می‌باشد، اما در حال حاضر اقداماتی انجام شده که نشان‌دهنده اجرای عدالت بوده مانند: محدود نکردن واکسن، توزیع عادلانه یارانه‌ها براساس دهک‌های مختلف و هزینه کرد مالیات‌های هر استان در خود استان‌.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت وقتی فعالیت خود را آغاز نمود، بودجه کسری بسیاری داشت، خزانه خالی بود و مواد اولیه برای بخش کشاورزی ودارویی به ۱۰ درصد رسیده بود و سررسید اوراقی که پیش فروش شده بوده فرارسیده بود و ۱۲ میلیارد دلار باید پرداخت می‌شد، یادآور شد: اما با مدیریت مردمی و توکل به خداوند مشاهده کردیم که یک روز هم حقوق‌ها عقب نیفتاد و جلوی اجرای طرح‌ها گرفته نشد.

نوری با اشاره به اینکه دولتمردان قبلی همه چیز را به نفت بسته بودند و الان فروش نفت به صورت برگشت کالا به کشور است، گفت: در دولت گذشته دیپلماسی فعالی وجود نداشت و فقط می‌گفتند باید با آمریکا ارتباط داشته باشیم اما در حال حاضر ارتباط گسترده‌ای با کشورهای جهان داریم به طوری که با ۲۱ کشوری که اصلاً ارتباط نداشته و یا ارتباط تشریفاتی بوده ارتباط برقرار شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به ثبات اقتصادی رسیده‌ایم و قیمت دلار از زمان تحریم‌ها بیشتر نشده و حتی در این اواخر سیر نزولی در برخی از اقلام داشته‌ایم، افزود: اگر این جریان تورم جهانی نبود که بخشی از آن به دلیل جنگ روسیه و اوکراین اتفاق افتاده، سرعت اعتبارات و سازندگی که وجود داشت بسیار زیاد بود ولی در حال حاضر تورم نسبت به ماه‌های قبل کمتر شده که نویدبخش می‌باشد و جا دارد از مردم قدردانی شود که در این راستا بسیار پشتیبان دولت بوده‌اند.

نوری با بیان اینککه مردم به دولت اعتماد کردند چون این دولت مانند دولت شهید رجایی مردمی است، بیان داشت: اتفاقات خوبی در این دولت رخ داده و بین قوا تعامل و همدلی وجود دارد که در گذشته وجود نداشته و این باعث هم‌افزایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش آموزش و پرورش در سفرهای استانی تاکنون بیش‌از ۲۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام تصویب شده است، گفت: بخشی از اعتبارات پرداخت شده و کار انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رکن بعدی که شعاری بوده دولت لایحه را در زمانی که مقروض بود و امکان تأمین وجود نداشت پس نگرفت چون رئیس جمهور در شعارهای خود قول داده بودند و قلباً ایمان به این کار داشتند بنابراین بودجه آن انجام و حتی بیشتر شد و بخشی از حق فرهنگیان پرداخت شد، اضافه کرد: این لایحه از یک شهریورماه ۱۴۰۰ اجرا در حالی که قائده آن این بوده که از امسال باشد و این نشان دهنده اراده دولت و البته کمک مجلس و شورای نگهبان است.

نوری در رابطه با المپیادهای دانش‌آموزی گفت: خوشبختانه جهش خوبی در این حوزه وجود داشته به طوری که امسال بیشترین مدال‌های المپیادی دانش‌آموزان را از سال 64 تاکنون داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های دانش بنیان با توجه به دستور مقام معظم رهبری در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورده است، اضافه کرد: آقای رئیس می‌گویند تنها یک نفر دستور می‌دهند و ایشان مقام معظم رهبری هستند و ما همه مجریان اجرای این دستورات هستیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سال گذشته خیران ۳ هزار میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کرده بودند و امسال ۸ هزار میلیارد تومان تعهد کرده‌اند.

نوری ادامه داد: گروه‌های جهادی نیز هم به مردم و هم به آموزش و پرورش کمک می‌کنند که اینها خود مایه برکت است.

وی در پایان از مردم خواست تا با صبوری دولت را در انجام کارها حمایت کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ی

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول