اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سرنوشت پروژه زیرگذر روگذر دهدشت_سوق به کجا رسید؟

بعد از گذشت دوسال از کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح دهدشت_سوق، هنوز عملیات اجرایی این پروژه به دلیل وجود معارض و عدم تملک اراضی از سوی راه و شهرسازی شروع نشده و تنها دستاورد این پروژه تصادفات گاه و بیگاه و گرفتن جان مردم این دیار بوده است.

سرنوشت پروژه زیرگذر روگذر دهدشت_سوق به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، به تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ بود که کلنگ پروژه زیرگذر روگذر دهدشت با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان با حضور جمعی از مسئولان از جمله معاون عمرانی استاندار در دهدشت به زمین شد.

به گفته کیومرث حاجی‌زاده ۳۴ میلیاردتومان به پروژه پاتاوه دهدشت افزود شد که عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح سوق دهدشت آغاز شود.

معاون عمرانی استاندار هم‌چنین گفته بود: این پروژه برای هویت و مبلمان شهری مهم است و بر اساس برنامه زمان‌بندی تعیین شده ظرف مدت ۱۸ماه باید به بهره‌برداری برسد.

هم‌چنین دارا کریمی‌نژاد فرماندار وقت شهرستان کهگیلویه در این آیین با بیان این که زیباسازی ورودی شهر نمادی از هویت شهر سال‌ها حقوق و مطالبه اولیه مردم بود گفت: امیدوارم این پروژه در وعده روزشمار و سال شمار به سرنوشت پاتاوه دچار نشود.

حال بعد از گذشت دوسال هنوز عملیات اجرایی این پروژه به دلیل وجود معارض و عدم تملک اراضی از سوی راه و شهرسازی شروع نشده و تنها دستاورد این پروژه تصادفات گاه و بیگاه و گرفتن جان مردم این دیار بوده است.

در همین راستا سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه در جلسه‌ای با معارضین این پروژه با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه اداره کل راه و شهرسازی و معاونت ساخت و توسعه جهت تسریع رفع معارضات در روند ساخت این پروژه عمرانی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مهم و اساسی شهروندان تسریع در روند اجرای عملیات پروژه است و عقب افتادن پروژه به هر دلیلی که باشد  توجیحی ندارد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی فرصت دارد در بازه زمانی یک ماهه نسبت به همراه نمودن دستگاه‌های اداری و ساماندهی مطالبات معارضین و ارجاع به معاونت ساخت و توسعه راه اقدام قانونی لازم را انجام نماید.

هم‌چنین سعید کریمی‌زاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه با اشاره به ارجحیت قانون و ظرفیت‌های قانونی در اجرای پروژه عمومی که منافع مردم در میان است گفت: ضمن اینکه رسیدگی به منافع و مطالبات معارضین پروژه از اولویت‌هاست و حوزه قضایی می‌تواند هر گونه مطالبه قانونی خود را دنبال کند، اما در صورت عدم همکاری با مجریان طرح و ایجاد خلل در پیشرفت کار مطابق ضوابط برخورد می شود.

وی در خصوص معارض و تملک اراضی پروژه خاطر نشان کرد: این اطمینان داده خواهد شد بر اساس کارشناشی و بازنگری در طرح و نقشه مطالبات صاحبان ملک و تولیدی‌ها به قیمت روز محاسبه و پرداخت می شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول