اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ضرغامی: بازارچه دائمی صنایع دستی در ری راه‌اندازی می‌شود/ آمادگی برای ثبت جهانی برج طغرل

وزیر میراث فرهنگی گفت: بازارچه دائمی صنایع دستی به منظور عرضه محصولات تولیدی در ری راه‌اندازی می‌شود که زمین آن توسط شهرداری و اعتبارات توسط وزارت میراث تامین می‌شود.

ضرغامی: بازارچه دائمی صنایع دستی در ری راه‌اندازی می‌شود/ آمادگی برای ثبت جهانی برج طغرل

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعدازظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آثار باستانی ری که با حضور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و مسؤولان شهرستان در تالار شیخ صدوق آستان مقدس برگزار شد، اظهار کرد: شهرری دارای ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، مذهبی، زیارتی و توانمند در حوزه صنایع دستی است که باید برای حفط این ظرفیت‌ها تلاش کنیم. 

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی مشکلاتی وجود دارد، گفت: بخش زیادی از این صنایع به دلیل آنکه کاربردی نیست به فراموشی سپرده می‌شود همچنین عرضه و تبلیغ صنایع تولیدی نیز برای فعالان این حوزه مشکل است.

وزیر میراث فرهنگی افزود: با توجه به ظرفیت‌های صنایع‌دستی در شهرری، شهردار منطقه ۲۰ زمینی را برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی اختصاص می‌دهد و اعتبار آن نیز توسط وزارت میراث تامین می‌شود. در سطح ملی نیز در سایر نمایشگاه‌ها جایگاهی را برای ری در نظر می‌گیرم.

ضرغامی با بیان اینکه سال گذشته در تسهیلات تبصره ۱۸، برای اولین بار وزارت میراث ۴ هزار میلیارد تومان عملکرد داشت، عنوان کرد: سازمان مدیریت برنامه و بودجه امسال به هر میزان که درخواست داشته باشیم تسهیلات در اختیار وزارت میراث قرار می‌دهد لذا فعالان صنایع دستی نیز می‌توانند از این ظرفیت برای دریافت وام استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری ری تصریح کرد: تعدادی از مکان‌های گردشگر پذیر ری را بازدید کردیم و مشخصاً وضعیت موجود در شأن اثر و گردشگران نیست و نیاز به خدمات گردشگری بهتری دارد که بنا بر پیشنهاد شهردار منطقه ۲۰ در محدوده تاریخی چشمه‌علی با همکاری شهرداری اقداماتی صورت خواهد گرفت.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: بخشی از حریم‌های آثار تاریخی توسط کارشناسان و عوامل میراث انجام شده اما از آنجا که بناهای تاریخی دارای حرایمی است میراث فرهنگی نیز موظف به حفظ عرصه، بنا و توجه به حریم است و در این راستا تلاش کردم تا برخی پیشروی‌ها را کاهش دهیم.

ضرغامی با اشاره به نبود بودجه تملک گفت: امروز در کنار چشمه‌علی دو محل جهت تملک مطرح شد لذا از کارشناسان درخواست بررسی موضوع را داریم و مصوبه‌ای از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده که هر کشاورزی که در حوزه حریم قرار می‌گیرد از سوی اداره جهاد جهت تغییر مکان اقدام شود.

وی افزود: برج طغرل یک سرمایه عظیم برای ری و تمدنی برای ری باستان است لذا باید برای ثبت جهانی آمادگی لازم صورت گیرد.

ضرغامی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل و مشکات احصا شده از این پس در جلسات ویژه ری مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد و امیدواریم در حوزه‌های گردشگری، میراث و صنایع‌دستی اقدامات درخور توجهی صورت گیرد و توصیه می‌کنم تا شرکت‌های فروش بلیت برای ری اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول