اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تنها ۵۱ درصد آمریکایی‌ها موافق کمک تسلیحاتی به اوکراین هستند

نتیجه نظرسنجی مشترک دو نهاد غربی از آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که تنها ۵۱ درصد مردم این کشور موافق کمک تسلیحاتی به اوکراین هستند.

تنها ۵۱ درصد آمریکایی‌ها موافق کمک تسلیحاتی به اوکراین هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه دولت جو بایدن از اوکراین در برابر روسیه ادامه دارد، نتیجه یک نظرسنجی از کاهش حمایت افکار عمومی آمریکا از این کمک‌ها حکایت دارد.

نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه «ایپسوس» که روز چهارشنبه (دیروز) منتشر شد، نشان می‌دهد که تنها ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها موافق کمک تسلیحاتی کشورشان به اوکراین هستند.

طبق گزارش رویترز، پس از ۶ ماه جنگ در اوکراین، اکثریت اندک آمریکایی‌ها موافق هستند که ایالات متحده باید به حمایت از کی‌یف تا زمانی که روسیه تمام نیروهایش را خارج کند ادامه دهد.

در گزارش این رسانه غربی با اشاره به اعلام بسته کمک امنیتی جدید آمریکا به ارزش حدود ۳ میلیارد دلار همزمان با روز استقلال اوکراین آمده است: «یک مقام آمریکایی گفت که دولت بایدن سلاح و مهمات برای تلاش اوکراین جهت عقب راندن نیروهای روسی فراهم کرده است».

از ۱۰۰۵ آمریکایی که هفته گذشته در یک نظرسنجی آنلاین شرکت کردند، ۵۳ درصد از حمایت از اوکراین «تا زمانی که تمام نیروهای روسیه از قلمرو مورد ادعای اوکراین خارج شوند»، حمایت کردند و ۱۸ درصد ابراز مخالفت کردند.

در نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس، اختلاف نظر حزبی در آمریکا درباره حمایت از اوکراین قابل مشاهده است. ۶۶ درصد از دموکرات‌ها گفتند حمایت از کی‌یف تا زمان خروج نیروهای روس باید ادامه یابد و ۵۱ درصد از جمهوری‌خواهان از این موضوع حمایت کردند.

در این نظرسنجی در مجموع تنها ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها از ارسال تسلیحات و مهماتی از قبیل تسلیحات ضد تانک به ارتش اوکراین حمایت کردند و ۲۲ درصد مخالفتشان را ابراز داشتند.

بنا بر گزارش رویترز، در نظرسنجی‌های قبلی درصد بیشتری از مردم آمریکا حامی ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین بودند اما این حمایت در نظرسنجی جدید، کاهش یافته است.

سوال درباره اعزام نیروهای نظامی آمریکایی به جنگ اوکراین و روسیه، بخش دیگری از این نظرسنجی جدید بوده است.

طبق نتیجه نظرسنجی، تنها ۲۶ درصد از آمریکایی‌ها با اعزام نیروهای نظامی کشورشان به اوکراین موافقت کردند اما ۴۳ درصد گفتند از اعزام نیروهای ارتش آمریکا به کشورهای عضو ناتو در همسایگی اوکراین به منظور حفاظت از آنها حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول