اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: مشکلات تربیتی جامعه با بهداشت صحیح فرهنگی آفت‌زدایی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: با رعایت بهداشت صحیح فرهنگی می توان آفات پیشگیری گردد تا این افتخاراتی که ایران با وجود زنان مدیر، فعال، باسواد و خوش فهم داشته از بین نرود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: مشکلات تربیتی جامعه با بهداشت صحیح فرهنگی آفت‌زدایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در دیدار با مشاوران حوزه بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی استان ضمن بزرگداشت هفته دولت و یاد و خاطره دولت تراز جمهوری اسلامی ایران شهیدان رجایی و باهنر اظهارداشت: در عین حالی که از نظر انسانی که هدف اصل خلقت انسان کامل بوده بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد اما در ویژگی‌های طبیعی و فطری و وظایف محوله به هر یک تمایزهایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه صفاتی که برای مردان ناپسند بوده برای زن‌ها حسن است، تصریح کرد: یکی از این صفات احساس شخصیت ویژه در خود که از آن به عنوان تکبر تعبیر می‌شود بوده و مقداری غرور داشتن و خودبزرگ بینی و احساس شخصیت کردن برای زنان حسن بوده در عین حال برای مردان عیب بوده و باید مرد متواضع باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این تنها یک بیان نبوده بلکه زیرساخت دارد، افزود: انسان‌ها در مکان‌های مختلف کوچک می‌شوند از جمله در جاهای نیاز و احتیاح که در اسلام کل نیاز را برای زن جبران کرده یعنی در مسئله فقهی در تشکیل خانواده این مرد بوده که باید متصدی همه امور و مطابق شأن و عرف همه نیازهای همسر خود را برآورد بنابراین به هیچ کس نیاز ندارد تا کوچک شود.

عبادی گفت: بنابراین زن باید به همه نامحرمان بی‌اعتنا باشد و به هیچ کس در تشکیلات اسلامی نیاز ندارد.

وی با اشاره به اینکه زن باید مقداری دستش گرفته باشد در حالی که باید مرد دستش باز بوده و حوصله‌اش زیاد باشد، اضافه کرد: سومین صفت زن ترس بوده و در هر جایی جوانب امر را باید بسنجد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: وقتی زن دارای احساس شخصیت باشد بی‌اعتنا به نامحرم بوده و این صفت شخصیت او را حفظ می‌کند.

عبادی با بیان اینکه زن امانت‌دار نسبت به مال خود و شوهرش بوده بنابراین باید حافظ امانت باشد، بیان داشت: وقتی احتیاط کار بوده امور ناخواسته برایش عارض نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه از آسیب‌های بزرگی بر پیکره انسانی زن در فرهنگ غرب وارد شده که البته در سیستم‌های تبلیغاتی خود به صورت فنی آن را می‌پوشانند ولی در واقع تمام شخصیت زن را به باد داده‌اند و زن با این شخصیت پرورش دهنده انسان است، تصریح کرد: مادرانی در طول تاریخ وجود داشته که انسان‌های همچون مصطفی چمران، امام و مطهری پرورش می‌دهد و زن مسلمان اینگونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دشمن تعبیر می‌کند که زن باید سبک و بی‌ارزش بوده و ورود به کارهای اجتماعی در این راستا یابد و اینگونه در غرب وجود دارد، اضافه کرد: در دوران رضاخان پهلوی که بدون هیچ زیرساخت و فلسفه‌ای در قالب تقلید زشت و بی‌مایه برای پیروی از غرب حجاب را برداشت که این مانع رشد است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: با رشدی که بعد از انقلاب در جهات مختلف وجود داشته، زن‌های باشخصیت، فعال و باسواد در عین مدیر خانه بودن با بهترین صورت وارد مسائل اجتماعی شده که رهبری این را مایه افتخار دانستند.

وی با بیان اینکه هر چیزی آفتی دارد و این قابل انکار نیست، افزود: ممکن است در زوایای مختلف آفت وارد جامعه زنان شود که باید خودشان مراقبت کرده و آفت‌زدایی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: بیش از درمان باید از این آفات پیشگیری گردد تا این افتخاراتی که ایران با وجود زنان مدیر، فعال، باسواد و خوش فهم داشته از بین نرود و با نظارت دقیق جامعه را از آفت با بهداشت صحیح فرهنگی حفظ کنید.

آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن در حوزه‌های مختلف دشمنی خود را ثابت کرده و در حوزه فرهنگی نیز با فرهنگ غربی افکار برخی از افراد را آلوده ساخته است، بیان داشت: آفت‌زدایی همچنان که در بهداشت باید رعایت شود در موضوعات فرهنگی نیز نیاز به رعایت و نظارت داشته و باید با دلسوزی آسیب‌هایی را که غرب بر جامعه وارد می‌سازد جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف خواب‌هایی که دشمن می‌دید امروز قوای سه گانه هم سو در راستای قانون اساسی و در راستای خدمت به مردم بوده و این فرصت خوبی می‌باشد که باید غنیمت شمرده و کار پرخیرتر که صلاح جامعه باشد انجام شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول