اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دفاع مقدس حافظ نسل بشریت/ لزوم انتقال دفاع مقدس به نسل آینده

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: دفاع مقدس نسل بشر را حفظ کرد.

دفاع مقدس حافظ نسل بشریت/ لزوم انتقال دفاع مقدس به نسل آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با مدیرعامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: موضوع انقلاب که در یک مقطع خاصی در مقابل استعمار قرار گرفت و لازمه آن دفاع مقدس است که هم در این فاصله گذرزمان روشن کرده و بعد از این روشنتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شرایطی که در دنیا پیش آوردند و دنیا را به دو نیمکره شرقی و غربی و بلوک شرق و غرب تقسیم کردند دست ساخته غرب بود، تصریح کرد: در این شرایط اسلام را مقراض می‌کردند و به تعبیر امام(ره) "شوروی را آمریکا بازی داده است".

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ملاحظه کردید استعمار پیش می‌رفت و موانع را بر می‌داشت، یادآور شد: کشورهای دنیا که تقسیم شده بودند آن‌ها در حد حفظ منافع غرب می‌توانستند توسعه پیدا کنند و جلو بروند.

عبادی ادامه داد: قدرت‌های جهنمی نظامی آن‌ها وقتی هم وقتش شد به گونه‌ای که در کشورهای دیگر آمریکا، با تشر یک نظام را عضو می‌کرد شووری را با مذاکره چند روزه متلاشی کرد یعنی کار تمام بود.

وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا در بقیه جاها جرأت نداشتند و حرفی برای گفتن نداشتند، افزود: انقلاب برای نجات بشر زحمات زیادی را متحمل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: دشمن اعلام می‌کند با همه گزینه‌ها با شما می‌جنگیم و از همه چیز باید دست بکشید و آن‌ها در شرایطی به نام صدام به ما حمله کردند که در تهیه سیم خاردار خود مشکل داشتیم ولی نیروهای نظامی در مقابل آن‌ها ایستاد.

عبادی با بیان اینکه همه امور و زوایای شخصی، خانوادگی، فرهنگی و دینی همه این‌ها مورد هجوم است، گفت: ستون آن قدرت نظامی است و وقتی گفته می‌شود دفاع مقدس، مقدس است چراکه دین، فرهنگ و هویت انسان را دفاع ثابت نگه داشته است وگرنه همه چیز رفته بود.

وی با اشاره به این هجوم نابرابر و همراه با تحریم‌ها تصریح کرد: دولت‌هایی که با انقلاب رنگین آمدند، نیروی مسلح و گوش به فرمان رهنمودهای ولایت کار عظیمی کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در داخل برخی بزرگان که انتظار نمی‌رفت، با تغییر موضع گفتند: "پیشرفت ژاپن و آلمان برای این است که کارهای نظامی را ترک کردند"، یادآور شد: همین آلمان برای جبران نظام خود تلاش می‌کند و هر کشوری نیروی نظامی نداشته باشد، نابود است.

عبادی با بیان اینکه دفاع مقدس نسل بشر را حفظ کرد، ادامه داد: امروز در پای آن دفاع مقدس با همه کارشکنی‌ها، در همه فصول حرف داریم و جرأت حرف زدن داریم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس حافظ همه چیز شد، افزود: وگرنه هیچ چیز در دنیا نمی‌ماند و بعد از این این موضوع بهتر روشن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل آینده منتقل شود، اضافه کرد: در آموزش و پرورش فصل جداگانه‌ای برای آن قرار گیرد و به صورت برنامه خانوادگی مادران به فرزندان دفاع مقدس را توضیح دهند.

عبادی با بیان اینکه اکنون در مقابل ایران اسلامی و به وسیله ستون امنیت جهانی قدرت از غرب منتقل می‌شود و دنیا شکل جدیدی پیدا می‌کند، متذکر شد: در شکل جدید جای اندیشه مقدس انقلابی روشن است، چون مردم شرق و غرب عدالت را می‌خواهند و عدالت بدون ریشه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در صحنه میدانی امروز که در آستانه اربعین قرار داریم و مردم از همه دنیا به آنجا می‌آیند، گفت: مردم تشنه هستند و طعم و بوی عدالت را در کربلا استشمام می‌کنند و از کربلا آدرس مهدی(عج) را می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دفاع مقدس برای نجات بشر است، خاطرنشان کرد: این مفاهیم باید برای بشر امروز باز شود و بشر فردا آن‌ها را بهتر خواهد فهمید و تنها قدرتی که می‌تواند اروپای وحشی را بگیرد انقلاب است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول