اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

بی‌اعتنایی کانادا به هشدارهای چین؛ سفر قانون‌گذاران به تایوان انجام می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه کانادا با اشاره به انجام‌شدن سفر قانون‌گذاران این کشور به تایوان، گفت چین نباید از این مسئله به‌عنوان بهانه‌ای برای تهاجم نظامی یا اقتصادی استفاده کند.

بی‌اعتنایی کانادا به هشدارهای چین؛ سفر قانون‌گذاران به تایوان انجام می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم هشدارهای تند چین به کانادا درباره برنامه‌ریزی سفر تعدادی از قانونگذاران این کشور به تایوان، اُتاوا اما بر انجام شدن این سفر اصرار دارد.

وزارت خارجه کانادا بامداد پنجشنبه گفت که چین نباید از سفر برنامه‌ریزی شده قانونگذاران کانادایی به تایوان، به عنوان بهانه‌ای برای تهاجم نظامی یا اقتصادی استفاده کند.

«آدرین بلانچارد» سخنگوی این وزارتخانه اظهار داشت که انجمن‌های پارلمانی و گروه‌های دوستی به طور مستقل تصمیمات سفر را اتخاذ می‌کنند و دولت کانادا به آن احترام می‌گذارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بلانچارد در این‌باره توضیح داد: «همانطور که قبلاً گفته‌ایم، سفر نمایندگان پارلمان [به تایوان] نباید بهانه‌ای برای تشدید تنش یا اقدامات تهاجمی نظامی و اقتصادی باشد».

وی همچنین افزود: «ما همه طرف‌ها را تشویق می‌کنیم که آرامش خود را حفظ کنند، خویشتن‌داری نشان داده و خطوط ارتباطی را باز نگهدارند تا از سوءتفاهم جلوگیری شود».

هفته قبل بود که «جودی اسگرو» عضو لیبرال پارلمان کانادا گفت که هیأتی از قانونگذاران کانادایی قصد دارند در ماه اکتبر به تایوان سفر کنند تا فرصت‌های اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه را بررسی کنند. (جزئیات بیشتر)

سفارت چین در کانادا نیز در واکنش به این تصمیم گفت: «ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به اصل چین واحد پایبند باشد و به حاکمیت و تمامیت ارضی چین احترام بگذارد».

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول