اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

«اف-18 سوپرهورنت» و «رافال»، گزینه‌های هند برای ناوهواپیمابر

در حالیکه هند در تدارک خرید جنگنده برای ناو هواپیمابر بومی خود برآمده، شرکت بوئینگ قصد معرفی یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های «اف-18 » خود را به این کشور دارد.

«اف-18 سوپرهورنت» و «رافال»، گزینه‌های هند برای ناوهواپیمابر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» آمریکا روز چهارشنبه با معرفی  دو نوع جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» به عنوان بهترین گزینه برای نیروی دریایی هند و عملیات ناوهای هواپیمابر خود، در پی سرمایه گذاری سنگین در هند است. 

به گزارش وبگاه «هیندو» بوئینگ  در طولانی مدت قصد انتقال فناوری ساخت این جنگنده را به هند دارد. انتظار می‌رود نیروی دریایی هند بین اف-۱۸ و «رافال» فرانسوی برای تهیه حدود ۲۶ فروند  جت در چند ماه آینده یکی را انتخاب کند.

به عنوان بخشی از این تلاش، بوئینگ ۳.۶ میلیارد دلار تاثیر اقتصادی بر صنایع هوافضا و دفاعی هند در ۱۰ سال آینده پیش بینی می‌کند.

در اوایل سال جاری، هر دو جنگنده اف-۱۸ و رافال نمایش‌هایی را در «گوا» انجام دادند تا سازگاری خود را با ناوهای هواپیمابر هندی به نمایش بگذارند. گفته‌ می‌شود شرکت بوئینگ قصد دارد یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های اف-۱۸ خود را به هند عرضه کند. در صورت خرید اف-۱۸ از سوی هند،  تحویل آن  در ۳۶ ماه آغاز می‌شود.

با توجه به اینکه اولین ناو هواپیمابر بومی هند به نام «ویکرانت» احتمالا هفته آینده راه اندازی می‌‌شود، خرید جنگنده مناسب  فوریت پیدا کرده است.ارتش هند اینک از جنگنده «میگ-۲۹» در تنها ناو هواپیمابر خود استفاده می‌کند.

 در تحولی دیگر، وزارت دفاع هند روز سه شنبه از آزمایش موفق یک موشک سطح به هوای برد کوتاه خبر داد.

به گزارش وبگاه «ایندیا» سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی و نیروی دریایی هند روز سه‌شنبه با موفقیت یک موشک سطح به هوای کوتاه برد را از منطقه آزمایش موشکی «چاندیپور» در سواحل «اودیشا» آزمایش کرد. این موشک برد کوتاه از یک ناو نیروی دریایی هند علیه یک پهپاد پرسرعت شلیک شد.

 

به گفته وزارت دفاع هند، این موشک با مجهز بودن به جستجوگر فرکانس رادیویی بومی هدف مورد نظر را با دقت بالایی رهگیری کرد. سامانه موشک‌های سطح به هوای برد کوتاه به صورت بومی توسط وزارت دفاع هند طراحی و توسعه یافته است. «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند در جریان آزمایش این موشک اظهار داشت که این موشک قدرت نیروی دریایی هند را افزایش می‌دهد.

رسانه‌های هندی به دلایل امنیتی به جزئیات بیشتری از این آزمایش اشاره نکردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول