اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تزریق ۴۸۰ میلیارد تومان به راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی/مصوبات سفر رئیس جمهور اجرایی شد

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: توانستیم ۴۸۰ میلیارد تومان تا پایان سال گذشته از سفر رئیس جمهور منابع مالی بگیریم و به پروژه‌های استان تزریق کنیم.

تزریق ۴۸۰ میلیارد تومان به راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی/مصوبات سفر رئیس جمهور اجرایی شد

وحید داعی، مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، ضمن گرامیداشت هفته دولت به همه دولتمردان اظهار داشت: مردم مشاهده کردند و در عمل دیدند تغییر و تلاش چندین برابری با همت ریاست‌ جمهوری محقق شده و تلاش مضاعفی را می‌طلبد تا اینکه خواسته های رئیس‌ جمهور محقق شود.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و پیگیری‌های زیادی در حوزه راه‌ها انجام شده است، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور برای استان در حوزه حمل و نقل و راه‌ها مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شد و قرار شد در طول سه سال در واقع به مجموعه بانک‌ها اختصاص پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این مبلغ پیش‌بینی شده بعد از سفر ریاست جمهوری و قبل از پایان سال گذشته مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان به صورت نقدی تخصیص داده شد، یادآور شد: شاید ارزش کاری آن برای ما و پیمانکاران ما معادل یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بتواند کار کند.

داعی با بیان اینکه سال ها اوراق سه ساله می‌دادند، ادامه داد: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان قیر تزریق شد که در مجموع ما توانستیم ۴۸۰ میلیارد تومان تا پایان سال گذشته از سفر رئیس جمهور پول بگیرم و به پروژه‌های استان تزریق کنیم.

۵۰ کیلومتر از جاده‌های خراسان‌جنوبی زیربار ترافیک رفت

وی با بیان اینکه اخذ این اعتبارات سبب شد بخش عمده‌ای از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم، افزود: پیمانکاران نیز به تبع آن بخش زیادی از معوقات کارگری را پرداخت کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با هزینه این اعتبارات در پایان سال گذشته ۵۰ کیلومتر از جاده‌های استان زیر بار ترافیک قرار گرفت تا هم استانی‌های ما و مسافرین از آن استفاده کنند، اضافه کرد: اثر آن در عید امسال این بود که آمار تصادفات رخ به رخ بسیار کاهش داشت.

داعی با بیان اینکه همچنین ۵۰ کیلومتر دیگر نیز زیر آسفالت رسانده شد، متذکر شد: در سال جاری هدف‌گذاری کردیم با تخصیص‌هایی که ابلاغ خواهد شد تا پایان سال جاری ۱۰۰ کیلومتر از باند دوم را تحویل هم استانی‌ها بدهیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در طول یک سال اخیر اتفاق افتاده استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ بود که ما ۱۹۰ میلیارد تومان را هدف‌گذاری کردیم، گفت: از سه بانک تجارت، سپه و مسکن این اعتبارات اخذ شده است که ظرفیت ماده ۵۶ ظرفیت قانونی است.

تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور سربیشه به ماهیرود

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از بانک تجارت ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور سربیشه به ماهیرود که ترانزیتی است، گرفته شده است، تصریح کرد: همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای محور دیهوک به فردوس از بانک سپه و ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل محور بیرجند به قاین از بانک مسکن اخذ شده است و تاکنون سابقه نداشته مجموعه‌ای بتواند از این ظرفیت برای پروژه‌های خود استفاده کند.

داعی یادآور شد: این سه پروژه در این سال اخیر قرارداد آن‌ها مبادله شد و مجوزهای ارکان بانک اخذ شد و تضمین‌نامه برنامه و بودجه برای این سه طرح صادر شده است و امید است در طی همین چند وقت آینده این پول را اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه راه و شهرسازی حوزه گسترده‌ای است، ادامه داد: در این یک سال گذشته یکی از اتفاقات خوبی که افتاده استفاده از ظرفیت‌های تئاترهای بانکی و مالیاتی بود که ما توانستیم در این یک سال ۴۰ میلیارد تومان برای تسویه مطالبات پیمانکاران خود استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ابر پروژه راه‌آهن از مطالبات جدی ما در استان خراسان‌جنوبی است، افزود: استاندار شخصاً این موضوع را به صورت هفتگی و روزانه پیگیری می‌کنند و ما توانستیم مجوز ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی را اخذ کنیم که به محور بیرجند، قاین تزریق شود.

داعی با بیان اینکه پیگیری زیادی انجام شد و شش بانک را آوردیم و با تک تک آن‌ها چند جلسه در تهران با استاندار داشتیم، اضافه کرد: اکنون به پله آخر به صندوق توسعه ملی رسیدیم و همین هفته قبل جلسه‌ای در روز دوشنبه در صندوق داشتیم و صورتجلسه تنظیم کردیم و ابهامات صندوق را پاسخ دادیم و یک سؤال مانده که با پیگیری استاندار از طریق هیئت‌امناء حل می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول