اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تورم در حال بلعیدن پس‌انداز آلمانی‌ها

تحقیقات موسسه آیفو نشان می‌دهد که افزایش شدید تورم در آلمان باعث شده تا مردم این کشور هر آنچه پس انداز کرده بودند را خرج کنند.

تورم در حال بلعیدن پس‌انداز آلمانی‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، موسسه آیفو گزارش داد: افزایش تورم در آلمان باعث شده تا حجم زیادی از پس‌اندازی که مردم آلمان طی دو سال گذشته جمع کرده بودند، به باد برود.

بر اساس این گزارش طی دو سال گذشته خانوارهای آلمانی توانسته بودند بخشی از درآمد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پس‌انداز کنند؛ چرا که در کنار حمایت‌های دولتی، گزینه‌های آنها برای خرید و خرج کردن پول بسیار محدود شده بود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با همه این اوصاف اما آمارها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از این پس‌اندازها به باد رفته است.

آیفو در گزارش خود آورده؛ تورم بخش قابل توجهی از پس‌انداز مردم آلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بلعیده است. این موسسه می‌گوید: در سه ماهه دوم امسال هم روند پایین آمدن پس انداز مردم آلمان ادامه یافته و باعث شده تا کل حجم پول موجود در حساب‌های مردم آلمان به کمتر از متوسط پنج سال اخیر برسد.

این موسسه می‌گوید: بسیاری از خانوارها پس‌انداز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در دوران کرونا جمع کرده بودند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خرج کرده‌اند. در عین حال پیش‌بینی می‌شود روند افزایش قیمت‌ها با شدت ادامه یابد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول