اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تشریح نتایج سفر وزیر خارجه ایران به مالی به روایت امیرعبداللهیان و دیوپ

امیرعبداللهیان از توافق با مالی در حوزه‌های متنوع از جمله شرکت‌های دانش بنیان، انتقال فناوری و همکاری‌های دفاعی خبر داد.

تشریح نتایج سفر وزیر خارجه ایران به مالی به روایت امیرعبداللهیان و دیوپ

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به قاره آفریقا سفر کرده است، پیش از ترک باماکو به مقصد تانزانیا، همراه با وزیر خارجه مالی، دستاورد این سفر را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان گفت:«کشور مالی، یک کشور قدیمی و دارای ریشه تمدنی در غرب آفریقاست. مناسبات ایران و مالی دیرینه است. در دو حوزه کشاورزی و دامداری مالی زمینه‌های بسیار خوبی وجود دارد؛ علاوه بر فرصت‌هایی که در بخش معدن وجود دارد».

وزیر امور خارجه ایران درباره دستاوردهای سفر به مالی گفت: «ما توافق کردیم در حوزه‌های متنوع از جمله در زمینه شرکت‌های دانش بنیان، انتقال تکنولوژی و فناوری و همکاری‌های دفاعی برای کمک به صلح و ثبات و امنیت در این کشور بتوانیم قدم‌های مهمی در ماه‌های آینده برداریم. همچنین در راستای تجارت بخش خصوصی، هیأتی که همراه ما بودند توافقات بسیار خوبی را انجام دادند که امیدوارم به شرایط به نفع دو کشور و ملت رقم بخورد».

«عیدالله دیوپ» وزیر امور خارجه مالی نیز گفت: «فکر می‌کنم بهترین دستاورد این است که توانستیم به توافقاتی در زمینه فعالیت‌ها و همکاری‌های تجاری،کشاورزی، تکنولوژی و نیروی انسانی دست یابیم. خوشبختانه طرفین بیش از گذشته متعهد هستند و امیدواریم در این راستا بتوانیم قدم‌های بعدی را برداریم. به نتایج این سفر خوشبین و امیدوار هستیم».

 

 

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در مدت حضورش در باماکو که بنا به دعوت وزیر خارجه مالی صورت گرفت، ضمن دیدار و گفت‌وگو با عبدالله دیوپ با «آیسمی گویتا» رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل بین المللی گفت‌وگو کرد. 

در سفر وزیر خارجه کشورمان که در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی انجام شد، نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و جمهوری مالی به ریاست وزرای خارجه برگزار و در پایان نیز سند این نشست به امضای امیرعبداللهیان و وزیر خارجه مالی رسید.

 وزیر خارجه همچنین قرار است پس از تانزانیا و دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور به زنگبار نیز سفر کند. امیرعبداللهیان در تانزانیا با رئیس جمهور و وزیر خارجه دیدار خواهد کرد و نشست تجاری با حضور تجار و بازرگانان دو کشور نیز در این سفر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول