اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دروغ پردازی دیگر از رسانه‌های بیگانه/ کمبود آذوقه دام در قطب کشاورزی استان فارس شایعه است

رسانه‌های دروغ پرداز بیگانه بار دیگر با استفاده از قدرت رسانه، به دنبال نشر اکاذیب دیگری بودند. این بار قطب کشاورزی و دامپروری استان فارس را هدف قرار دادند و بدون توجه به اینکه در فصل برداشت محصول کشاورزی قرار داریم از کمبود آذوقه دام سخن گفتند که توسط مسؤولان شهرستان اقلید به صراحت تکذیب شد.

دروغ پردازی دیگر از رسانه‌های بیگانه/ کمبود آذوقه دام در قطب کشاورزی استان فارس شایعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، بار دیگر شاهد دروغ پردازی رسانه‌های بیگانه در انتشار مطلبی بودیم. این بار خبری مبنی بر کمبود آذوقه دام و طیور در شهرستان اقلید که در راستای انعکاس واقعیت و بررسی موضوع به تحقیق و گفت‌و‌گو اجمالی با برخی از مسؤولان مربوطه در این خصوص پرداخته شد. 
 
کمبود آذوقه دام و طیور در قطب کشاورزی استان، آن هم در فصل برداشت گندم، سخنی هجو بیش نیست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به موضوع کمبود آذوقه دام که در این کلیپ عنوان شد، با صراحت بیان کرد: کمبود آذوقه دام و طیور در قطب کشاورزی، آن هم در فصل برداشت گندم، سخن مسخره‌ای بیش نیست.

خدامراد طرفدار با اشاره به اینکه برداشت گندم در 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اقلید در حال انجام است، تصریح کرد: نه تنها در تأمین انواع مختلف آذوقه دام ( یونجه، شبدر، جو، ذرت علوفه ای و..) در سطح شهرستان مشکلی نیست، بلکه مازاد آن به شهرهای دیگر استان فارس و حتی سایر استان‌ها ازجمله یزد، اصفهان، کرمان و... صادر می شود. 

وی با اشاره به ظرفیت کشاورزی شهرستان اقلید، یادآور شد: باتوجه به اینکه شهرستان اقلید مرکز تولید بوده و هم اکنون در فصل برداشت محصولات کشاورزی قرار داریم، علاوه بر وجود کافی آذوقه دام، قیمت عرضه آن در سطح شهرستان پایین تر از سایر نقاط نیز می‌باشد.

طرفدار خاطرنشان کرد: ممکن است دامی از گرسنگی لاغر شود اما اینکه دام ها از کمبود آذوقه تلف شدند، درست نیست و این یک دروغ دیگر در این کلیپ است.

مدیر جهاد کشاورزی اقلید در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه صادرات دام زنده آزاد است، بیان داشت: شرکت پشتیبانی امور دام در حال خریداری دام بوده و هیچ ممنوعیتی در این زمینه نیست و دامدار می تواند اقدام کند. 

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا اجازه کشتار دام مولد داده نمی شود چرا که دام مولد باید زادوولد کرده و افزایش دام به دنبال داشته باشد. 
 
یکی دیگر از موضوعاتی که در کلیپ دروغین رسانه بیگانه مطرح شد عدم وجود دارو برای دام بود که در این رابطه به گفت‌و‌گو با رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اقلید و فرمانده سپاه این شهرستان پرداخته شد.
 
اجرای رزمایش جهادگران عشایری در 120 نقطه شهرستان اقلید

فرمانده سپاه اقلید با اشاره به همراهی بسیج و گروه های جهادی در اجرای طرح های مختلف واکسیناسیون دام و طیور در طول سال با اداره دامپزشکی، از برگزاری رزمایش جهادگران عشایری در 120 نقطه عشایری شهرستان از 25 تا 28 مردادماه امسال اشاره کرد. 

علیرضا خدایاری عنوان داشت: در اجرای این طرح که به همت بسیج عشایری فارس و نیز بسیج جامعه کشاورزی و همکاری ادارات مختلف برگزار شد، 15 گروه فعالیت داشتند. 
 
با وجود چهار داروخانه دامپزشکی، هیچ کمبود دارویی در شهرستان نیست  

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اقلید با اشاره به فعالیت چهار داروخانه دامپزشکی، تصریح کرد: از نظر دارویی هیچ کمبودی در شهرستان نیست. 

 ابراهیم بازیار با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی در تمامی عرصه‌های پیشگیری، ارائه خدمات، نظارت بر فرآورده‌ها و... فعال است، عنوان داشت: هر ساله اداره دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون دامها با واکسن های آبله و شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز در بره‌ها و بزغاله‌های ماده و نیز گوساله های ماده و تب برفکی در گوسفند و بز و گاو با استفاده از توان بخش دولتی و نیز خرید خدمت توسط بخش خصوصی بصورت  کاملا رایگان اقدام می‌کند. 

وی ادامه داد: تست سل و بروسلوز در کلیه گاوداری های صنعتی تحت پوشش بصورت هر ۶ ماه یکبار (دوبار در سال) بمنظور ردیابی گاوهای رآکتور بیماریهای سل و بروسلوز از دیگر خدمات ارائه شده به دامداران است که به صورت رایگان توسط اداره دامپزشکی ارائه می شود. 

رئیس دامپزشکی شهرستان اقلید به اجرای طرح اردوی دامپزشکی بمنظور محرومیت زدایی از عشایر، با شعار خدمت بی منت در کنار عشایر، در سطح شهرستان انجام شد، اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح ۳۰هزار رأس دام تحت پوشش واکسیناسیون آبله، شاربن و تب برفکی و نیز ۱۵۰ قلاده سگ مورد واکسیناسیون هاری قرار گرفتند و ۱۰ هزار مترمربع جایگاه دام نیز با سموم رایگان سمپاشی شد. 

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: خدمات ارائه شده و فعالیت های جهادی دامپزشکی تنها به دام سبک و سنگین اختصاص ندارد بلکه تمامی آبزیان، طیور و... را شامل می شود ازجمله اینکه دوبار در سال تست مشمشه که یک بیماری مشترک خطرناک و کشنده بین انسان و تک سمی ها است در اسب های شهرستان جهت پایش عامل این بیماری صورت می گیرد. 

در پایان این گزارش نکته ای که بیش از پیش به ذهن انسان خطور می کند، لزوم ارتقای سواد رسانه ای است. 

با توجه به ظرفیت بی بدیل فضای رسانه‌ای و مجازی، دشمن به دنبال نشر محتواهایی بی اساس به منظور تأثیر منفی در ذهن مخاطب است. از این رو باید دقت کنیم پیش از اینکه تحت تأثیر مطلبی قرار گیریم و محتوایی را باور کنیم، علاوه بر توجه به منبع خبر، به دنبال درک و یافتن حقیقت باشیم. 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول