اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر صمت: کارگروهی برای بررسی گزارش مجلس درباره فولاد مبارکه تشکیل شده است

فاطمی‌امین با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید به گزارش تحفص از فولاد مبارکه رسیدگی کند، گفت: کارگروهی تشکیل داده‌ام تا طی دو هفته گزارش مجلس درباره این تفحص را به دقت بررسی کنند.

وزیر صمت: کارگروهی برای بررسی گزارش مجلس درباره فولاد مبارکه تشکیل شده است

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد مبارکه گفت: در آن شرکت سوءرفتارهایی رخ داد که گزارش آن تهیه شد و باید در قوه قضائیه به این تخلفات احتمالی رسیدگی شود و امکان دارد بعضی از این اتهامات در رسیدگی قضایی رد بشود و بعضی دیگر تأیید شود که باید این امر را به قوه قضائیه بسپاریم.

وی افزود: گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد مبارکه مانند یک طرح مسئله است و باید یک مقام قضایی، درست یا غلط بودن آن را تشخیص دهد.

فاطمی امین اظهار کرد: در همان ابتدای دولت در وزارت صنعت، تغییر مدیریتی در شرکت فولاد مبارکه  را انجام دادیم زیرا من در همان موقع این اخبار را شنیده بودم و سازوکارهایی را در این یک سال پیش گرفتیم تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

وی در تشریح اقدامات وزارت صمت برای پیشگیری از وقوع فسادهای مشابه فولاد مبارکه گفت: حذف سهمیه‌بندی در ورق فولاد و الزام تمام عرضه در بورس کالا که باعث می‌شود تا حاشیه های فروش خارج از بورس و مفاسد احتمالی منتفی شود، برخی از این راهکارها است.

وزیر صمت در پایان اظهار کرد: من کارگروهی تشکیل دادم و به گروهی از همکاران سپرده‌ام تا در عرض دو هفته این گزارش را به دقت بررسی کنند و مواردی که ما می‌توانیم از اتفاقات رخ داده درس بگیریم و اصلاحی در فرآیند آن انجام دهیم را پیدا کنند که ان‌شاءالله آن را اجرایی کنیم.

به گزارش فارس، در نشست علنی سه‌شنبه 25 مرداد ماه مجلس شورای اسلامی گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان به قوه قضائیه موافقت کردند.

گروهی از مخاطبان نیز با ثبت پویشی در سامانه فارس من، خواهان رسیدگی به موارد مطرح شده در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد مبارکه شدند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول