اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رأی دیوان عدالت اداری باید در اسرع وقت اجرا شود

رئیس دیوان عدالت اداری از راه اندازی کارگروه مشترک این دیوان با مدیریت شهری خبر داد و گفت: اگر رای‌های این دیوان ایرادی دارد به ما مراجعه کنید، در غیر این صورت باید اجرا شود.

رأی دیوان عدالت اداری باید در اسرع وقت اجرا شود

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حکمت علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری منصوب در جلسه با اعضای شورای شهر تهران و شهرداران تهران گفت: کارگروه تخصصی مشترک حتما راه اندازی خواهیم کرد، در این کارگروه بسیاری از موضوعات قابل طرح و بررسی است . در این کارگروه باید نقاط ضعف و قدرت شناسایی شود. 

وی تاکید کرد: ملاک قانون است، آنچه که در فهم قانون اتفاق می افتد بسیار مهم است، در این کارگره مشترک می توان در فهم قانون به یک نقطه مشترک برسیم و کار به نحو شایسته ای پیش برود. 

حجت الاسلام مظفری در خصوص باغات و تغییر کاربری اراضی گفت: یک گله پنهان در دل برخی از مراجعین وجود دارد، آن هم این است که در شهرها فضای سبز مناسبی وجود ندارد،در باغات نیز اجازه ساخت داده نمی‌شود از همین رو ما مجبور هستیم که بر خلاف قانون عمل کنیم. 

وی بیان کرد: آیا با عدم صدور پروانه توانسته ایم باغات را حفظ کنیم، اگر موفق نبوده ایم باید قانون اصلاح شود. 

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به طرح جدید اصلاح ماده ۱۰۰ گفت: این طرح در دستور کار محلس شورای اسلامی است ، اگر نظراتی در خصوص این طرح وجود دارد باید در کارگروه مشترک دیوان عدالت اداری و مدیریت شهری بیان و بررسی شود. 

این مقام مسئول گفت: باید یک قدم به عقب برگردیم و کسانی که بر فرایند صدور پروانه موظف هستند باید بر آن نیز نظارت داشته باشند. 

وی ادامه داد: شعبه ویژه ای در خصوص رسیدگی به پرونده های مدیریت شهری راه اندازی خواهد شد. در مجموعه قضائی تاکید بر اجرای قانون داریم، شاید در فهم قانون دچار اشتباه شده باشیم ، در خصوص اصلاح این اشتباهات احتمالی مصلحت اندیشی نخواهیم داشت. 

حجت الاسلام مظفری در خصوص پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیش از صدور رای از هر ظرفیتی استفاده خواهیم کرد اما زمانی که رای صادر شده است توافقی صورت نخواهد گرفت. ما استقبال می کنیم که پرونده‌ها های مدیریت شهری به دیوان عدالت اداری ارجاع داده نشود. 

وی خطاب به مهدی اقراریان گفت: هر هفته ۵ الی ۶ پرونده ای در خصوص شورای شهر داریم و هر سه شنبه باید در دیوان حضور داشته باشید. 

حجت الاسلام مظفری خاطرنشان کرد: نگاه مردم سالاری و توجه به حقوق مردم در معاونت معماری و شهرسازی وجود دارد، اگر رای دیوان عدالت اداری ایرادی دارد، به ما مراجعه کنید و اگر ایرادی ندارد، آن را اجرا کنید و از این به آن کمیسیون ارجاع ندهید. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول