اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

پیشنهاد راه اندازی کمیسیون مشترک بین مدیریت شهری و دیوان عدالت اداری

نائب رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد راه اندازی کمیسیون مشترک با دیوان عدالت اداری را داد و گفت: افزایش همکاری ها منجر به کاهش تخلفات می‌شود.

پیشنهاد راه اندازی کمیسیون مشترک بین مدیریت شهری و دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، پرویز سروری، نائب رئیس شورای شهر تهران در دیدار با اعضای دیوان عدالت اداری اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم بین مدیریت شهری و دیوان عدالت اداری کارگروه مشترکی برای پیگیری مسائل مرتبط به این دو بخش راه اندازی شود، این اقدام منجر به کاهش سطح تخلفات می‌شود‌. 

وی همچنین پیشنهاد راه اندازی شعبه خاص برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مدیریت شهری شهری داد و گفت: راه‌اندازی یک شعبه خاص منجر به افزایش اشراف قضات به موضوعات مدیریت شهری می‌شود. همچنین قضات محترم به معضلات و مشکلات شهری نیز اشراف بیشتری دست پیدا کنند. 

سروری تصریح کرد: حکمی در خصوص باغات صادر شده است، یک فرد از ۲۱ نفر مدیریت شهری شکایت کرده است، در چنین اوضاعی از طرفی باید به مدیریت شهری بپردازیم و از طرفی پاسخگوی شکایات شهروندان باشیم!

وی افزود: برگزاری نشست‌های مشترک و راه‌اندازی کارگروه های مشترک با قوه قضائیه می تواند راهگشا باشد.

رئیس شورای عالی استان ها گفت: شهرهای کوچک نمی توانند از وکلای توانمند بهره ببرند، از همین رو احکامی در آن شهرها صادر می شود که به مرور این احکام وحدت رویه می شود، از همین رو بهتر است که در این خصوص از ظرفیت وکلای شورای عالی استان ها باید استفاده کنیم. 

شهرداری تهران داری ۲۵ هزار پرونده قضایی است 

در ادامه این جلسه مهدی اقراریان اظهار کرد: مردم، ما، شهرداری، شورای شهر و... یک منظومه یکپارچه هستیم و تفکیکی وجود ندارد، در این فضا شاهد شکل گیری هزاران پرونده قضائی هستیم که شهرداری تهران تنها داری ۲۵هزار پرونده قضایی است. 

وی ادامه داد: شکل گیری و افزایش پرونده های قضائی منجر به شکل گیری بدبینی ها در جامعه شده، امروز نیازمند رویکردی با نگاه دلسوزانه شهید لاجوردی هستیم.

اقراریان گفت: "گفتگو" یکی از حلقه های مفقوده امروز کشور است، امروز باید تالار گفتگوی شهر شکل بگیرد‌ و اجزای زنجیره حکمرانی باهم به گفتگو بپردازند‌.

این عضو شورای شهر تهران خاطر شان کرد: سازمان بازرسی کشور بخشی از قوه قضائیه و بخشی از زنجیره حکمرانی کشور است و شورای شهر و قوه قضائیه نیز بخشی از زنجیره حکمرانی کشور هستند.

وی با بیان این پرسش که آیا نمی توان از مسیر گفتگو و همدلی از شکل‌گیری مشکلات جلوگیری کرد، گفت: این امر نیازمند یک عزم جدی است که امروز در قوه قضائیه و مدیریت شهری وجود دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول