اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

دانشگاه آزاد با جدیت در مسیر حل مسائل کشور و کارآفرینی گام بر می‌دارد

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با جدیت در مسیر حل مسائل کشور، کارآفرینی و تولید ثروت از حوزه علم و فناوری گام بر می‌دارد.

دانشگاه آزاد با جدیت در مسیر حل مسائل کشور و کارآفرینی گام بر می‌دارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نوزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به ریاست مجید مشکینی سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد، مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در هیأت‌ امنای استانی و با حضور حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان،  محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان و سایر اعضا در واحد بندرعباس برگزار شد.

 مشکینی در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد از آموزش محوری به سمت مهارت محوری و کارآفرینی تغییر رویکرد داده است، گفت: این با جدیت در مسیر حل مسائل کشور، کارآفرینی و تولید ثروت از حوزه علم و فناوری گام بر می دارد. 

وی توجه به آمایش محوری و حرکت در مسیر نیازمندی‌های کشور را ضروری دانست و افزود: همه مسائل و راه کنش‌ها در تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزادبه خوبی دیده شده و حرکت در این مسیر می‌تواند چشم انداز روشنی را برای ادامه فعالیت‌های علمی و پژوهشی رقم بزند. آمایش سرزمینی برای ترسیم، هدف گذاری و توجه به پتانسیل و توانمندی هر منطقه می‌تواند آهنگ توسعه همه جانبه را شتاب بیشری بخشد.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد‌ بیان‌کرد ایجاد سامانه آزمایشگاه‌های همکار (ساها) را یکی از موفقیت‌های این دانشگاه در ایجاد هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های سایر واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور دانست و گفت: در هرمزگان به دلیل وجود صنایع بزرگ و گمرک، درصدد راه اندازی آزمایشگاههای استاندارد به منظور خدمت رسانی به این مراکز هستیم. 

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این نشست گفت: رسالت جهاد تبیین امروز باید به عنوان اصلی ترین رکن حرکتی در جوامع علمی و دانشگاهی مورد اهتمام قرار گیرد. 

وی خواستار توجه دانشگاه ها به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی به صنایع دستی و خانگی هرمزگان شد و افزود: ایجاد رشته های مرتبط، تشویق و عملیاتی ساختن تولید و تجارت صنایع دستی گسترش یابد.  

مهدی دوستی استاندار هرمزگان حفظ و گسترش استقلال را در گرو حرکت جهادی در حوزه علم و دانش دانست و تصریح کرد: برای موفقیت باید با حرکت های جهادی و تکمیل زنجیره توسعه، اشتغال و تولید ملی را در حوزه تولید علم و فناوری افزایش دهیم.

وی خواستار گسترش و توسعه مدارس سما در استان هرمزگان به خصوص شرق هرمزگان شد و گفت: ایجاد ظرفیت‌های مهارتی، علمی و کلاس‌های تخصصی کنکور و افزایش بنیه علمی دانش‌آموزان در کنکورهای سراسری باید با جدیت عملیاتی شود.

محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان بزرگترین مجتمع آموزش عالی است که بدون بودجه دولتی و با اعتماد و تکیه بر مردم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و توانسته با کسب موفقیت‌های چشمگیر، خدمات ماندگاری را به استان ارائه کند.

وی توجه و افزایش رشته‌های مهارت‌محور، گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی، پیگیری ساخت و دریافت مجوزهای لازم برای پارک علم و فناوری، انتشار مجلات جدید، تولید بذر هیبریدی، تولید سوخت مکمل، ایجاد آزمایشگاه‌های استاندارد و معتمد، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور را از جمله اقدامات دانشگاه آزاد استان هرمزگان عنوان کرد.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول