اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رسانه‌های عبری: تل‌آویو به حل مناقشه با بیروت خوش‌بین است

رسانه‌های صهیونیستی در گزارش‌هایی ضمن ابراز خوش‌بینی درباره امکان دست‌یابی بیروت و تل‌آویو به توافق در مناقشه دریایی، اعلام کردند که میانجی‌گر آمریکایی طی هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

رسانه‌های عبری: تل‌آویو به حل مناقشه با بیروت خوش‌بین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های اسرائیلی شب گذشته (سه‌شنبه) با اعلام این خبر که بیروت و تل‌آویو در پرونده مناقشه دریایی، به توافق نزدیک می‌شوند، گزارش دادند که رژیم صهیونیستی حاکمیت کامل لبنان بر میدان «قانا» را به ازای به‌دست‌آوردن کل میدان گازی «کاریش» پذیرفته‌ است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «حاییم رامون» وزیر سابق رژیم صهیونیستی به اظهارات اخیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در موردباره مناقشه مرزبندی و توافق با تل‌آویو اشاره کرد و گفت: «نصرالله با انگیزه‌های صرفاً لبنانی (ملی) کار می‌کند و هر کسی که [در تل‌آویو] مسئول است باید آماده باشد و تهدیدات او را جدی بگیرد. اما در نهایت توافق در این پرونده حاصل خواهد شد و شاهد درگیری نخواهیم بود».

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز دوشنبه این هفته، با تأکید بر اینکه این جنبش همیشه برای بررسی راهبرد دفاعی، اعلام آمادگی کرده و هیچ گاه از بررسی آن شانه خالی نکرده است، خاطر نشان کرد: تلاش برای آزادی اراضی اشغالی لبنان، یک مسئولیت ملی است. مسئولیت ما در مرحله آینده، تثبیت معادلات بازدارندگی است. تهدیدهای اسرائیل هم درباره تعیین مرزهای دریایی، هیچ ارزشی ندارد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که «نهادهای اطلاعاتی اسرائیل تهدیدات نصرالله را جدی می‌گیرند، اگرچه فرض بر این است که ما به توافق با لبنان بسیار نزدیک هستیم؛ پس از آن که اسرائیل پذیرفت میدان قانا برای لبنان باشد و در ازای آن هم کل میدان کاریش نیز به تل‌آویو برسد».

این رسانه‌ها همچنین خبر دادند که «آموس هوخشتاین» میانجی‌گر آمریکایی طی یکی دو هفته آینده، برای دیدار با «یائیر لاپید» نخست وزیر کابینه رژیم صهیونیستی، به تل‌آویو می‌رود تا روند توافق با بیروت را که هنوز  نهایی نشده به اتمام برساند.

پیش از این نیز، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه لبنانی نوشت: «باخبر شده‌ایم که پاسخی که هوخشتاین، میانجی‌گر آمریکایی از جانب رژیم صهیونیستی حامل آن است، پاسخی مثبت به پیشنهاد لبنان است و او بزودی به بیروت می‌آید».

همزمان رسانه‌های صهیونیستی مانند روزنامه «هاآرتص» اعلام کردند که امکان حصول توافق در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی تا ماه آینده میلادی (سپتامبر) وجود دارد. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که مقامات تل‌آویو تصمیم گرفته‌اند عملیات استخراج گاز از میدان «کاریش» را که بخشی از آن در منطقه مورد منازعه قرار دارد به بعد از ماه سپتامبر به تأخیر بیندازند. پیش‌تر مقامات صهیونیست اعلام کرده بودند در سپتامبر عملیات استخراج را آغاز خواهند کرد.

با وجود این‌که تحلیل‌های سیاسی رسانه‌های عبری از خوش‌بینی تل‌آویو در دست‌یابی به توافق با بیروت حکایت دارند، اما برآوردهای نظامی رژیم صهیونیستی مبتنی بر احتمال درگیری است. در همین راستا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی چند روز گذشته مدعی شد که تل‌آویو  از بیم آنکه حزب‌الله قبل از امضای توافق ترسیم مرزی دست به عملیاتی بزند، در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در آماده‌باش مستمر خواهد بود.

در تاریخ ۱۲ مرداد نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از پرواز سه پهپاد غیرمسلح بر فراز میدان گازی مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی (کاریش) خبر داد. هرچند ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هر سه پهپاد را رهگیری کرده و مورد هدف قرار داده است، اما حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرده بود که این پهپادها مأموریت اطلاعاتی داشته‌ و توانسته‌اند مأموریت‌شان را با موفقیت انجام دهند و پیام مدنظر حزب‌الله را منتقل کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول