اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

شناسایی ۲۰ جنگنده چین اطراف تایوان

ارتش چین شماری جنگنده و کشتی جنگی خود را در ماموریتی تاکتیکی به اطراف تایوان اعزام کرد.

شناسایی ۲۰ جنگنده چین اطراف تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  ارتش چین روز سه شنبه شمار دیگری جنگنده و کشتی‌های جنگی خود را به اطراف جزیره تایوان اعزام کرد.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که چهار فروند کشتی جنگی و ۲۰ فروند جنگنده چینی در اطراف این جزیره  شناسایی شدند.

وزارت دفاع تایوان مطابق روزهای گذشته از تسلط بر اوضاع و آماده باش یگان‌های موشکی و هوایی خود سخن گفت.

به دنبال سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و استقبال مقامات ارشد تایوان از او در این جزیره، مسئولان ارشد چین که بارها به آمریکا و جدایی طلبان تایوانی درباره نادیده گرفتن اصل «چین واحد» هشدار داده‌اند، اقداماتی از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی را در پیش گرفته‌اند.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منابع رسانه‌ای روز دوشنبه نیز از تمرین‌های ضد زیر دریایی ارتش چین با مهمات واقعی در آب‌های منطقه همزمان با تشدید تنش این کشور با تایوان خبر دادند.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس» شناورهای «ژیاکسینگ» و «شیان» در این تمرین شرکت داشتند. آنها به عنوان بخشی از ناو گروه به همراه کشتی‌های دیگر تمرین‌های عملی را با مهمات واقعی در منطقه تعیین‌ شده در دریای چین شرقی انجام دادند.  فرماندهی شرقی ارتش چین پیشتر سلاح‌های ضد زیردریایی، ضد هوایی و ضد موشکی را برای حمله به اهداف در دریا مستقر کرده بود.

روز یکشنبه، اداره ایمنی دریایی چین از برگزاری این رزمایش در دریای چین شرقی خبر داد. ارتش چین به دلایل امنیتی چندان به محتوای این رزمایش و شمار نیروهای شرکت کننده اشاره‌ای نکرده است.

از ابتدای ماه اوت، نیروهای مسلح چین یک سری رزمایش‌ها را در امتداد سواحل این کشور همزمان با افزایش تنش فزاینده در تنگه تایوان انجام داده‌اند که ناشی از سفر «نانسی پلوسی»  رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان است. ارتش چین همچنین رزمایش‌های گسترده‌ای را با شلیک موشک در ۶ منطقه آبی در اطراف جزیره تایوان انجام داد. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول