اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

چرا مسئولان استانی اوقاف اطلاعات مالی موقوفات را به نمایندگان نمی‌دهند؟

نماینده دامغان در مجلس گفت: چرا اکثر مسئولان استانی اوقاف حاضر نیستند اطلاعات مالی موقوفات و بقاع متبرکه و نحوه استفاده از آنها را به نمایندگان مجلس درحوزه انتخابیه ارائه دهند؟!

چرا مسئولان استانی اوقاف اطلاعات مالی موقوفات را به نمایندگان نمی‌دهند؟

علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: روز دوشنبه هفته جاری، آقای اسماعیلی وزیر ارشاد و رئیس سازمان اوقاف، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی جهت پاسخ به سؤال اینجانب در کمیسیون فرهنگی حاضر شدند.

وی افزود: سؤالم این بود که متأسفانه به دلیل نوع عملکرد اوقاف و عدم ارتباط آن سازمان با مردم، آن‌ها اعتمادی به عملکرد اوقاف ندارند و باز متاسفانه سازمان اوقاف هیچ وقت در جهت رفع این مشکل اقدام نمی‌کند.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: این بی اعتمادی سبب کم رونق شدن مستمر سنت حسنه وقف شده است، بطوریکه اکثر خیرین حاضر نیستند وقف خود را در اختیار اوقاف قرار دهند و آن را به اولاد ذکور یا سایر بستگان خود می‌سپارند، چرا باید اینگونه باشد؟!

* چرا سازمان اوقاف از شفافیت فرار می‌کند؟!

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مگر در سازمان اوقاف خبر خاصی است؟ چرا در برنامه‌های گفت‌وگو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌محور سیمای جمهوری اسلامی حضور ندارید و هیچ گونه اطلاعاتی از درآمدهای موقوفات و بقاع متبرکه و نحوه مصرف آن‌ها ارائه نمی‌کنید؟ آیا تاکنون هیچ وقفی را به بهره‌دهی بالاتر رسانده‌اید؟

علیزاده خاطرنشان کرد: چرا اکثر مسئولان استانی اوقاف حاضر نیستند اطلاعات مالی موقوفات و بقاع متبرکه و نحوه استفاده از آنها را به نمایندگان مجلس در حوزه انتخابیه ارائه دهند؟!

نماینده مردم دامغان در مجلس افزود: پس از پایان سؤالات و توضیحات اینجانب، مسئولان سازمان اوقاف با وساطت نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، آقای یزدی‌خواه، سازمان اوقاف قول داد در مدت سه ماه مشکلات مذکور را حل و نماینده سؤال‌کننده را قانع کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول