اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: ۲۰۰ ملی‌گرای اوکراینی در یک روز از پای درآمدند

وزارت دفاع روسیه با اشاره به کشته‌شدن حداقل ۲۰۰ نظامی اوکراینی طی یک روز اخیر در جریان عملیات نظامی در دونباس، اعلام کرد که هفت فروند هواپیمای نظامی کی‌یف را نیز سرنگون کرده است.

مسکو: ۲۰۰ ملی‌گرای اوکراینی در یک روز از پای درآمدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با ادعای غرب مبنی بر آماده‌شدن روسیه برای انجام حملات گسترده به زیرساخت‌های اوکراین طی روزهای آینده، مسکو آمار جدیدی از خسارات و تلفات ارتش کی‌یف منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) خبر داد که نیروی زمینی این کشور طی یک روز، هفت جوخه موشک‌انداز گراد و همچنین دو دستگاه توپخانه خودکششی هویتزر آمریکایی را منهدم کردند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای گفت: «در جریان نبرد ضد توپخانه‌ای، سه جوخه موشک‌انداز چندگانه گراد، چهار جوخه هوویتزر دی-۳۰ و همچنین دو دستگاه توپخانه هوویتزر آمریکایی اِم۷۷۷ نابود شدند».

طبق این گزارش، مسکو همچنین اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی یک روز اخیر، یک فروند جنگنده سوخو ۲۷ و شش پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

در این بیانیه آمده است: «علاوه بر این، پدافند هوایی روسیه در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۵ فروند موشک شلیک‌شده توسط موشک‌اندازهای چندگانه اوکراینی را در مناطق شهرک‌های ورنوپلیه، منطقه خارکیف، آنتونوفکا، دریوکا و چرنوبایفکا در منطقه خرسون رهگیری کرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که نیروهای هوافضای این کشور حداقل ۲۰۰ ملی‌گرای اوکراینی را از تیپ‌های مستقر در قلمرو جمهوری دونتسک با سلاح‌های بسیار دقیق از پای درآوردند.

امروز وزارت خارجه آمریکا با هشدار به اتباع خود در اوکراین به‌بهانه حملات احتمالی روسیه، از آنها خواست این کشور را ترک کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول