اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افتتاح ۲۲ پروژه صنعت آب خراسان‌جنوبی در هفته دولت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از بهره‌برداری ۲۲ پروژه این سازمان با اعتبار هزار ۶۱۲ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و گفت: ۵۰ هزار خانوار جمعیت استان از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند

افتتاح ۲۲ پروژه صنعت آب خراسان‌جنوبی در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح 22 پروژه صنعت آب استان تعداد 50 هزار خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: اعتبار هزینه‌کرد این پروژه‌ها 1هزار 612 میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به انتفاع  116 روستای استان از بهره‌برداری این طرح‌ها  تصریح کرد:  پروژه های آبرسانی به روستاهای رزگ، کم چاه، کوشک  آباد، گزیک، چشمه موسی، چهکند روشناوند، حمبل، حج نج ، پایدارسازی آب روستای بجد و مجتمع پسوچ شهرستان بیرجند نیز با جمعیت برخوردار 15 هزار 343  نفر آماده بهره برداری است

امامی‌ یادآور شد: برای پروژه‌های آبرسانی قابل افتتاح هفته دولت در سال ۱۴۰۱ تعداد 11 مخزن با ظرفیت  2هزار 110 مترمکعب ، 6 ایستگاه پمپاژ، 62 کیلومتر خط انتقال و 19 کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در هفته دولت پروژه آبرسانی به صنوف آلاینده بیرجند با اجرای 27 کیلومتر خط انتقال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی  همچنین از ایجاد 8 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در مرکز استان خبر داد.

 امامی با اشاره به آبرسانی روستاهای  افضل آباد و تل عارف، نهبندان گفت: در مجموع برای آبرسانی به پروژه های مذکور با احداث 5 باب مخزن با ظرفیت  460  مترمکعب ، 2 باب ایستگاه پمپاژ، 15 کیلومتر خط انتقال، 3 کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

وی متذکر شد: طبق برنامه پیش بینی شده در شهرستان نهبندان،  عملیات آبرسانی به روستاهای حسین آباد ابله، حسین آباد سرکل از مجتمع افضل آباد و روستاهای حسنعلی، شیور و حسن آباد از مجتمع طارق ، با حجم عملیات ساخت یک باب مخزن 200  مترمکعبی، 23 کیلومتر خط انتقال و 3 کیلومتر شبکه توزیع تا پایان شهریور ماه تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل  شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان مرزی درمیان نیز این مجموعه موفق به اجرای پروژه آبرسانی به روستای خیرآباد شده است تا 140 خانوار  با جمعیت 608 نفر از نعمت آب شرب سالم، بهره مند شوند که در این راستا یک مخزن 200 مترمکعبی، 15 کیومتر خط انتقال و 3 کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است و همچنین در راستای رفع مشکلات کمبود آب مجتمع فخرود، عملیات حفر و تجهیز چاه درمیان عملیاتی شده است، که از مزایای آن 21 روستا با جمعیت 3421 نفر برخوردار خواهند شد.

امامی یادآور شد: در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه آبرسانی به مجتمع کویر شهر طبس با حجم عملیات 3 باب مخزن با حجم 150 مترمکعب مخزن ذخیره و 33 کیومتر خط انتقال خواهیم بود که 3769 نفر از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: در هفته دولت آبرسانی به شهرک ولیعصر شهر سربیشه با حجم عملیات 50 مترمکعب مخزن و 3.5 کیلومتر شبکه توزیع  با جمعیت 160 نفر و آبرسانی به روستای کلاته محمد لاله  با 4/2 کیلومتر شبکه توزیع  با جمعیت 68 نفر را نیز شاهد خواهیم بود.

انتهای‌پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول