اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش ۱۸ درصدی نزاع‌های دسته‌جمعی در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: نزاع‌های دسته‌جمعی استان ۱۸ درصد و میزان شرارت نیز ۱۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۸ درصدی نزاع‌های دسته‌جمعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار مفخمی شهرستانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار با بیان اینکه مرکزی به لحاظ کریدور ارتباطی از استان‌های استراتژیک در کشور است اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم در استان قاچاق کالا است؛ در این مدت ۳۳۶ درصد کشفیات کالای قاچاق از منظر ارزش ریالی رشد داشته است.

وی افزود: برخورد با خودروهای قاچاق‌بر یکی از برنامه‌های پلیس استان بود که در این راستا یک هزار و ۲۱۹ خودروی شوتی به صورت فیزیکی و با اشراف اطلاعاتی پلیس و ۴۵۰۰ دستگاه نیز با سیستم‌های هوشمند شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه بیشترین نارضایتی مردمی در حوزه مواد مخدر و معتادین متجاهر بود افزود: میزان دستگیری در حوزه خرده‌فروشی مواد مخدر در ۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده و با رشد ۲۴ درصدی مواجه بوده است.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: در راستای مبارزه با زمین‌خواری و آزادسازی اراضی دولتی، اقدامات خوبی صورت گرفت و در این مدت ۵۹۱ هکتار زمین نیز آزاد شد.

وی یکی از مطالبه‌های مردمی از نیروی انتظامی در حوزه امنیت اجتماعی را مبارزه با سارقان عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی در برنامه‌های اجرایی و عملیاتی خود در سالیان اخیر در زمینه پیشگیری از جرائم و مقابله با مجرمان به ویژه سارقان برنامه‌ریزی جامعی داشت و در سایه تلاش‌های جمعی کارکنان انتظامی استان، شاخص ۶۵ درصدی میزان کشف نسبت به وقوع در سرقت‌ها  طی سه سال اخیر به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه در سال‌های گذشته پلیس فتا در شهرستان‌های اراک و ساوه فعال بود اما هم‌اکنون در کلیه شهرستان‌های استان فعالیت دارد اضافه کرد: پلیس فتای استان در اغلب موارد در سطح کشور در رتبه نخست در کشف جرائم سایبری قرار داشته است.

به گفته وی کشف جرائم سایبری از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۶ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین بیان کرد: استان مرکزی در خصوص ارتباط الکترونیکی در پرونده‌های قضایی در سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است.

مفخمی شهرستانی همچنین گفت: نزاع‌های دسته‌جمعی نیز ۱۸ درصد و میزان شرارت نیز ۱۰ درصد کاهش یافته است؛ با بانک‌های اطلاعاتی خوبی که در این مدت جمع‌آوری شده تمام اراذل و اوباش استان تحت کنترل بودند.

وی اضافه شدن ۳۷۸ نیروی تازه‌نفس پلیس به نیروی انتظامی به منظور خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، اضافه شدن ۱۶۹ دستگاه خودرو و موتور صفرکیلومتر و ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به سه هزار و ۲۷ سرباز را بخشی دیگر از اقدامات نیروی انتظامی استان برشمرد.

رئیس پلیس استان به افزایش تعداد دوربین‌ها از ۱۴۱ نقطه در سال‌های گذشته به ۲۷۰ نقطه، راه‌اندازی ارتباط فراجا با قوه قضائیه و پزشکی قانونی در بستر سامانه رخدادهای انتظامی کل رده‌ها، راه‌اندازی تیم بازرسی هوشمند و رصد لحظه‌ای ۳۲۰ مورد از  اقدامات رده‌های اجرایی، راه‌اندازی سامانه پنل پیامکی ویژه افراد ناشنوا و سخت گویش در مرفوک استان اشاره کرد.

مفخمی شهرستانی خاطرنشان کرد:  از دیگر اقدامات پلیس استان در حوزه سامانه نظارتی و کنترلی معابر درون و برون‌شهری قابل بهره‌برداری بودن تعداد ۴۱۸ تصویر به‌صورت آنلاین در مرفوک استان، تجهیز واحدهای گشت به دوربین البسه و موقعیت‌یاب خودرویی و افزایش دوربین‌ها از ۸۴ دستگاه (از سال ۹۸) به  ۲۶۴ دستگاه در سال جاری می‌باشد.

وی تأکید کرد: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: طی سه سال گذشته در راستای تقویت ارتباط مستقیم و ارتباط تنگاتنگ با شهروندان دو هزار و ۸۱۶ ملاقات چهره به چهره با شهروندان در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول