اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

اسبقیان: بسکتبال با ویلچر در مسابقات جهانی زنگ تفریح می‌شد/ پشتوانه‌سازی در اولویت فدراسیون است

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: استعداد یابی یکی از اولویت های فدراسیون است تا بتوانیم پشتوانه خوبی برای تیم های ملی داشته باشیم.

اسبقیان: بسکتبال با ویلچر در مسابقات جهانی زنگ تفریح می‌شد/ پشتوانه‌سازی در اولویت فدراسیون است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین امروز در محل فدراسیون برگزار شد. در این نشست شروین اسبقیان در خصوص عملکرد فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: موفقیتی که در پارالمپیک توکیو داشتیم بسیار برای ما خوش یمن بود. بعد از پارالمپیک توکیو به مسابقات پارا آسیایی جوانان رفتیم که در این مسابقات هم ورزشکاران عملکرد بسیار خوب داشتند و در برخی از رشته ها توانستیم رای اولین بار به مدال دست پیدا کنیم. در سال هایی که گذشت با توجه به شرایط کرونایی که وجود داشت توانستیم لیگ ها و مسابقات قهرمانی کشور را به خوبی برگزار کنیم. به جرات می توانم بگویم روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم ولی فعالیت های خودمان را به هیچ وجه لغو نکردیم تا بتوانیم با قدرت در مسابقات حضور پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین افزود: تیم های ملی بسکتبال با ویلچر بانوان و مردان به مسابقات کسب سهمیه جهان داشتیم که توانستند به سهمیه جهانی در این رقابت ها دست پیدا کنند. رویداد های پیش روی تیم های ملی هم اعم از، مسابقات جایزه بزرگ مرا کش است که تیم ملی دو و میدانی در این مسابقات شرکت خواهند کرد و تیم های ملی والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر مردان راهی مسابقات جهانی خواهند شد تا سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کنند. در فدراسیون استعداد یابی را در اولویت قرار داده ایم که بتوانیم پشتوانه سازی خوبی را برای تیم های ملی داشته باشیم. 

اسبقیان در خصوص اعزام نشدن تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: یک بحث تخصصی و فنی است که کارشناسان فنی بررسی کردند و گفتند که مسئله تخصصی است. برخی از رسانه‌های خارج از کشور این موضوع را عنوان کردند که تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان به دلیل مسائل مالی است که به عنوان رئیس فدراسیون این موضوع را قویا تکذیب میکنم. عدم اعزام تیم ملی بانوان تنها مسئله فنی دارد و از نظر مالی هیچ مشکلی نداریم و در بهترین شرایط حضور داریم.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه آیا فدراسیون مایل به اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان است یا خیر، اظهار داشت: این بچه‌ها نیاز به حمایت دارند، اما کاروان‌های اعزامی تاکنون به صورت کیفی بوده‌اند و این مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است. شما نگاه کنید تیم بسکتبال با ویلچر بانوان در مسابقات پارا آسیا و اقیانوسیه از ۶ مسابقه اش فقط یک برد داشت و سهمیه گرفت. اگر این تیم به یک رویداد بزرگتر اعزام شود و شکست سنگینی بخورد، تأثیر منفی می‌گذارد.

وی ادامه داد: اگر در مسابقات جهان شرکت می‌کردیم زنگ تفریح می‌شدیم و با اختلاف های زیاد به تیم‌های برتر جهان می‌باختیم. ما این تیم را رها نمی‌کنیم و می‌خواهیم با اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوب، شرایط خوبی را در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو داشته باشد. ما دلسوزتر از رسانه‌های آن طرف آب هستیم و تخصصی نگاه می‌کنیم. ما به این تیم کمک می‌کنیم تا در آینده اعزام های بزرگ هم داشته باشد. این ضعف فدراسیون است که تا به امروز تیم ملی بسکتبال با ویلچر به این جا رسیده و من برای درست کردن این موضوع نیاز به زمان دارم. این اتفاقات از گذشته بوده اما من وظیفه دارم که این مسئله را سامان دهم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول