اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی: فعلا برای تمدید گذرنامه به دفاتر پلیس 10+ مراجعه نکنید

با نهایی شدن توافق ایران و عراق، گذرنامه فاقد اعتبار زائران اربعین با یک مُهر که توسط اداره گذرنامه ثبت می‌شود، به مدت ۶ ماه برای سفر اربعین معتبر خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی: فعلا برای تمدید گذرنامه به دفاتر پلیس 10+ مراجعه نکنید

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر با توجه به تعداد بالای درخواست‌ها به منظور تمدید یا تعویض گذرنامه زائران، دفاتر پلیس ۱۰+ مملو از جمعیت شده است و مشتاقان زیارت اربعین برای تمدید گذرنامه باید ساعت‌ها در صف‌های طولانی دفاتر پلیس ۱۰+ منتظر بمانند.

با این وجود، سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگویی تلویزیونی از توافق با طرف عراقی خبر داد و گفت: بر اساس توافق نهایی با طرف عراقی، افرادی که گذرنامه آنها کم‌تر از ۶ ماه اعتبار دارد یا فاقد اعتبار است، مقرر شد تا مهر اعتبار ۶ ماهه توسط پلیس گذرنامه ثبت شود و برای یک بار سفر به عراق در اربعین معتبر باشد. 

وی افزود: زمان مراجعه برای این اقدام در روزهای آینده اعلام می‌شود و از زائران می‌خواهیم از مراجعه به پلیس ۱۰+ یا دفاتر صدور گذرنامه فعلا خودداری کند.

تا روز گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه توسط اداره گذرنامه برای زائران اربعین صادر شده است که این تعداد نسبت به سال‌های گذشته که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود، رشد ۲ برابری داشته است.  

به گزارش فارس، در روزهای گذشته مسؤولان ستاد مرکزی اربعین از زائران‌خواسته بودند که بدون گذرنامه با حداقل ۶ ماه به مرزها مراجعه نکنند و گذرنامه‌ها در مرز تمدید نمی‌شود. اما اکنون با توافق صورت گرفته، قرار است با یک مُهر در برخی از دفاتری که معرفی خواهد شد، گذرنامه‌های زائران به مدت ۶ ماه اعتبار داشته باشد تا زائران بتوانند به زیارت اربعین مشرف شوند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول