اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

گرانی مسکن و حمل و نقل در سرزمین‌های اشغالی/تل‌آویو نرخ بهره را باز بالا برد

رژیم صهیونیستی به منظور مهار تورم نرخ بهره را برای چهارمین بار طی ماه‌های اخیر افزایش داد.

گرانی مسکن و حمل و نقل در سرزمین‌های اشغالی/تل‌آویو نرخ بهره را باز بالا برد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از عرب 48، بانک رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که در تلاش برای مهار نرخ‌های بالای تورم، نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش می‌دهد تا به  دو درصد برسد، افزایشی بالاتر از آنچه در بازارهای محلی انتظار می‌رفت.

از روز دوشنبه بر اساس تصمیمی که در جلسه کمیته پولی بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اتخاذ شد، نرخ بهره به  دو درصد افزایش خواهد یافت که بالاترین افزایش ثبت شده در اسرائیل در ۲۰ سال گذشته بوده است به ویژه از ژوئیه ۲۰۰۲ که تورم به ۵.۲ درصد افزایش یافت.

تصمیم کمیته پولی بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در پی آن اتخاذ شد که طبق گزارش اداره مرکزی آمار این رژیم در هفته گذشته، اقتصاد این رژیم در سه ماهه دوم سال جاری رشد ۶.۸ درصدی را به ثبت رساند و به گفته کارشناسان بانکی این امر نشان می‌دهد که دومین نوبت افزایش نرخ بهره  باعث کاهش رشد اقتصادی نشده است.

این اقدامات همچنین با توجه به افزایش سالانه شاخص قیمت مصرف کننده در رژیم صهیونیستی به میزان 1.1 درصد در جولای گذشته نسبت به ماه قبل (ژوئن) انجام شده که ناشی از افزایش قیمت‌های حمل‌ونقل، میوه‌های تازه، املاک و مستغلات و اجاره مسکن است.

این در حالی است که کارشناسان انتظار داشتند که کمیته پولی بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نرخ بهره را نیم درصد دیگر افزایش دهد تا پس از افزایش مشابه در یک ماه پیش، به ۱.۷۵ درصد برسد، اما تصمیم کمیته به افزایش بیش‌تر از حد انتظار بود.

افزایش روز دوشنبه نرخ بهره در رژیم صهیونیستی چهارمین افزایشی است که توسط سیاست گذاران پولی این رژیم در ماه‌های اخیر تایید شده است، با توجه به اینکه اولین افزایش مصوب نرخ بهره توسط بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در آوریل گذشته بود که نرخ بهره برای سال ‌ها 0.1% باقی ماند وقت آخرین افزایش در چهارم ژوئیه گذشته بود.

انتظار می‌رود نرخ بهره در فلسطین اشغالی تا سال آینده به حدود سه  درصد برسد تا تورم را مهار کند.

افزایش قیمت کالاهای اساسی و مسکن

در راستای مجموعه تغییرات در هزینه‌های زندگی در رژیم صهیونیستی که منجر به افزایش قیمت برق در آنجا شده، اداره شورای لبنیات این رژیم روز یکشنبه افزایش ۴.۹۵ درصدی قیمت محصولات لبنی مشمول کنترل و یارانه‌های دولتی را تایید کرد.

داده‌های منتشر شده توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که قیمت میوه‌های تازه ۸.۵ درصد، قیمت حمل و نقل ۳.۳ درصد و قیمت املاک و مستغلات (خانه ها) ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

 روزنامه یدیعوت آحارونوت در وب سایت خود اشاره کرد که بانک مرکزی اسرائیل علاوه بر تورم در قیمت محصولات و خدمات، نگران جهش شدید قیمت آپارتمان‌ها و املاک است که در واقع در سال گذشته به ۱۸ درصد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول