اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل: خواستار تحقیقات کامل در ماجرای قتل دوگین هستیم

به دنبال قتل دخترچهره نزدیک به رئیس جمهور روسیه، سخنگوی سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقات کامل در این زمینه شد.

سازمان ملل: خواستار تحقیقات کامل در ماجرای قتل دوگین هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال قتل دختر چهره نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، سخنگوی سازمان ملل متحد دوشنبه شب به وقت تهران خواستار انجام تحقیقات کامل در این زمینه شد.

به گزارش خبرگزاری «یونایتد نیوز ایندیا» «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد خواستار تحقیقات کامل برای روشن شدن حقایق منجر به قتل «داریا دوگین» فرزند «آلکساند دوگین» فیلسوف و چهره نزدیک به پوتین شد.

سخنگوی سازمان ملل متحد در نشست خبری اظهار داشت: «ما خوستار تحقیات کامل برای پی بردن به حقایق پشت قتل خانم دوگین هستیم.»

به دنبال قتل دختر آلکساندر دوگین» در روز یکشنبه بر اثر انفجار خودرو در شهر «مسکو»، سرویس امنیت فدرال روسیه عوامل اوکراین را عامل این جنایت دانست.

سرویس امنیت فدرال روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده این جنایت توسط سرویس‌های ویژه اوکراین طرح ریزی و انجام شده است. سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که عامل این جنایت یک شهروند اوکراینی است که به دنبال قتل به استونی گریخته است.

 

بر اساس این گزارش، وبگاه شبکه «سی‌ان‌ ان» نیز در گزارشی در این زمینه دوگین را نویسنده، فیلسوف و چهره‌ای توصیف کرده که اثرگذاری بالایی بر رئیس جمهور روسیه داشته و از وی به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد کرد.

مقامات روسیه روز یکشنبه گفتند که پس از کشته شدن دختر فیلسوف با نفوذ و ملی‌گرای روسیه، بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در حومه مسکو، تحقیقات درباره قتل آغاز کرده‌اند.

کمیته تحقیقات روسیه گفت که بر اساس شواهدی جمع آوری شده بر این باور است که شخصی انفجار خودرویی را که منجر به کشته شدن داریا دوگینا شد، طراحی و دستور داده بود. کمیته تحقیقات روسیه سپس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با در نظر گرفتن داده‌های به‌دست‌آمده، تحقیقات بر این باور است که این جنایت از قبل برنامه‌ریزی شده و ماهیت دستوری داشته است.»

رئیس‌ جمهور روسیه نیز  به والدین «داریا دوگین» تسلیت گفت و این اقدام را جنایتی بی رحمانه  خواند. «ولادیمیر پوتین» در پیامی تسلیتی گفت: «لطفا تسلیت و همدردی من را در رابطه با ضایعه سنگین و جبران ناپذیری که بر شما وارد شده ، بپذیرید.»

رئیس جمهور روسیه این جنایت را «شریر و بی رحمانه» نامید و داریا دوگین را  فردی باهوش، با استعداد با قلب واقعی روسی توصیف کرد.

این ترور در حالی رخ داد که فشارهای همه جانبه کشورهای غربی به رهبری آمریکا علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد.

تشدید فشارهای آمریکا و غرب علیه روسیه کار را به جایی رسانده که «تولسی گابارد» نماینده سابق عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ گفته بود: «بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی تغییر رژیم در روسیه و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول