اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سنگ‌تمام اصفهانی‌ها در کمک به زندانیان جرایم غیرعمد

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان گفت: از ابتدای سال با همت نیکوکاران استانی زمینه آزادی 21 زندانی زن و 357 محکوم مرد بدهکار در موضوعات جرایم غیرعمد فراهم شده است.

سنگ‌تمام اصفهانی‌ها در کمک به زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ستاد دیه، اسداله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان با تقدیر از اقدامات حبس‌زدای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در کاهش آمار محبوسان موجود در ۱۱ ندامتگاه سطح استان اصفهان اظهار داشت: با وجود مشکلات معیشتی و بالا رفتن مبالغ برخی از محکومان پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا دیه سوانح رانندگی اما اصفهانی‌ها سنگ‌تمام گذاشته و موضوع پرفضیلت آزادی زندانیان نیازمند را فراموش نکرده و در این راستا از فروردین سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه با کمک‌های نقدی خود زمینه آزادی ۳۸۷ بدهکار غیربزهکار فراهم کردند.

وی با اشاره به رقم بدهی این زندانیان مساعدت شده افزود: اصل بدهی ۳۷۸ زندانی آزاد شده رقمی بالغ بر یک هزار و ۶۹۵ میلیارد و ۴۰۶ میلیون ریال بود که با برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش و با استناد دادن به آیات قرآنی و روایات متواتر اسلامی تا میزان ۵۲ درصد محکوم‌ٌبه از سوی اولیای دم و شکات خصوصی گذشت شده است.

گرجی‌زاده با بیان اینکه طلبکاران ذی‌حق، در مسیر رسیدگی به پرونده مددجویان عائله‌مند ستاد دیه، از دریافت نزدیک به ۸۷۸ میلیارد ریال چشم‌پوشی کرده‌اند، گفت: از همکاری خوب قضات اصفهانی در کوتاه کردن دادرسی مرتبط با بدهکاران مالی ناشی از مهریه و نفقه تقدیر می‌کنم.

 مدیر ستاد دیه اصفهان بیان کرد: در فرآیند رسیدگی به ۳۷۸ پرونده مختومه شده ۲۱ درصد از اصل بدهی‌ها در قالب قبولی دادخواست اعسار مقرر شد در اقساطی منصفانه ماه به ماه از سوی خود مددجویان پرداخت شود که این رقم جدای از نقدینگی ۶۲ میلیارد ریالی خانواده این محبوسان گرفتار است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول