اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: روسیه همکاری خود با کشورهای آسه‌آن را گسترش می‌دهد

دبیر شورای امنیت روسیه از قصد مسکو برای گسترش همکاری با کشورهای آسه‌آن در همه جهات خبر داد.

مسکو: روسیه همکاری خود با کشورهای آسه‌آن را گسترش می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه دوشنبه (۲۲ اوت) گفت مسکو قصد دارد همکاری با کشورهای آسه‌آن را در همه جهات گسترش دهد.

وی در جلسه رایزنی نمایندگان ارشد مسئول مسائل امنیتی روسیه و آسه‌آن گفت: کشور ما در نظر دارد گفت‌وگوی راهبردی چندجانبه را با اتحادیه فعال کند، همکاری‌های عملی را در همه جهات گسترش دهد و به طور مشترک در واکنش به مشکلات در حال ظهور در منطقه کار کند. 

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، این مقام ارشد امنیتی تاکید کرد که آسه آن یکی از قالب‌های اساسی تعامل سیاسی در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. به گفته وی، سازوکارهای گفت‌وگو ایجاد شده توسط این اتحادیه نقش تعیین کننده‌ای در تضمین صلح، ثبات و اعتماد متقابل بین بازیگران کلیدی منطقه ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: روسیه همواره از حفظ نظام روابط فراملی محور آسه‌آن در منطقه حمایت می‌کند. آرمان‌های ترویج شده توسط «گروه ده» با مفهوم روسیه از امنیت عادلانه و غیرقابل تقسیم همگام است. به لطف این امر، کشورهای عضو آسه‌آن به راحتی در چنین حوزه پیچیده‌ای مانند تضمین امنیت و حفظ ثبات استراتژیک در منطقه آسیا-اقیانوسیه، زمینه مشترک پیدا می‌کنند.

دبیر شورای امنیت روسیه در ادامه با اشاره به واکنش مشترک به چالش‌های نوظهور تاکید کرد که دامنه این مشکلات و تهدیدها بسیار گسترده است. وی از تروریسم، جدایی‌طلبی، افراط‌گرایی، جنایات فراملی، قاچاق انسان، اسلحه و مواد مخدر، جرایم سایبری، دزدی دریایی، قاچاق و فعالیت‌های مالی غیرقانونی به عنوان نمونه نام برد.

وی هشدار داد «لازم است ماهیت همه‌جانبه مرتبط این چالش‌ها را به خاطر بسپاریم» و تصریح کرد که روسیه و آسه‌آن در حال حاضر عملاً تجربیات مشترک قابل توجهی برای کار در همه این جهات دارند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول